345. Planinska brigada u JNA

• jun90
  • Pridružio: 16 Jan 2013
  • Poruke: 1

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 29 Jan 2013
  • Poruke: 2

Napisano: 29 Jan 2013 18:15

pozz narode..ja sam sluzio u Tolminu vp 1098/10e 88/89g Junska klasa..bio sam u 3 ceti prvo je kapetan Stovrag Sacir bio komandanz a onda neki kapetan Slavoljub-zena mu radila u Domu Jna u Tolminu...jos se sjecam nekog vodnika aktivnog oficira Gorana i neki šiptar porucnik...glavni je bio major...a o zastavnicima da i negovorim ..sjecanja blijede. ali evo...uglavnom smo imali drukcije uniforme od ostatka pjesadije..kape su nam bile slicne nekadasnjim domobranima..pelerine su bile sastavni dio ali mi smo poceli dobijati i jakne oficirke pred kraj odsluzenja jer vec su se neke promjene desavale u samom sustavu vojske ...vise liberalnije..imali smo alpinisticke rolke.. i bluze su nam bile puno lijepse i drugacije od ostalih pjesadinaca..s naravno sastavni dio su i stucne i nezaboravne TOLMINKE..mislim da im cak i danas nema premca...ko ih je imao na nogama zna o cem pricam..jedino mi radna roba bila katastrofa..koristila se u konjusnjici itd...mi smo cak pri kraju vojnog roka u grad izlazili u civilu..ok mozda sam ja bio privilegiran jer sam bio clan vojnog orkestra ali manje vise nije ni bitno...znam uglavnom da nikad vecini Slovenaca nismo "sjeli" pa ono TA PROKLETI HUDIČ je bilo svakodnevno..mada smo znali svirati Slovencima i bilo je sve ok..obuku ja nisam bas nesto prosao jer kazem da sam bio vojni orkestar..nesto malo sam picio na gađanje i tako ali znam da su moji momci iz ostatka kasarne stalno imali obuku...jednom smo i mi kao zasebna jedinica -vojni orkestar isli na teren u Alpe,zaboravio sam kako se zove..jel Kanin il tako nesto -uglavnom penjes se ko divokoza i dođes gore a ono..ravnica..malo jezero..ma za nepovjerovati..preljepo..uglavnom lijepa sjecanja..tada nikom nije bilo lijepo od kuce si otrgnut u nejboljim god i to je za sve nas bio sok..ali zato su se razvijala tako dobra drugarstva..hrana je bila..a nismo bili gladni....ali zanima mene da li se nesto zna sto je bilo s tom kasarnom 91...ko god je bio u garnizonu Tolmin zna da ta kasarna nema sanse za bilo kakvu odbranu jar je bila u rupi..a suplja odasvud..od konjusnjice...stadiona..saniteta..ma mogao si unic u nju kako si htio..a nejteze naoruzanje je bilo vod MB120mm i psvaka ceta a bilo ih je 3 imala je po 1 il 2 bestrzajca...znaci 3 cete,vod veze,alpinisticki vod...MB vod..i gore su bili granicari..govorim generacija 88/89 zvali smo se 345 planinska brigada i komanda je bila u Kranju a bilo je i garnizon Skofja Loka ....eto za prvu ruku toliko od mene..osim molbe da li itko bilo sto zna sto je bilo s momcima iz kasarne TOLMIN 91...SVI SU BILI KO I MI,MLADI I UPLASENI..isamo sto su u najvece sranje upali...i zanima me kapetan Stovrag Šaćir...kad sam se skidao 89 juna bio je u komandi...ima li itko barem ikakva saznanja...na netu sam samo uspio nac da se kasarna u Tolminu predala 30 juna 91 i nista vise...ni traga ni glasa..Slovenci kriju ko zmija noge...god pokusavam saznati bilo sto...

Dopuna: 29 Jan 2013 18:33

Vasić Dragan ::pre par dana sam se čuo sa Stovrag Šaćirom, kapetanom iz Tolmina. Njegov broj telefona sam našao u telefonskom imeniku BiH. Živi u Sarajevu. U penziji je piše pesme i slika, nije najboljeg zdravlja. Vrlo, vrlo se obradovao mom pozivu i razgovoru. Puno pozdravlja sve koji ga se sećaju i čuva uspomene na Tolmin.

covjece sto sutis..kako da se stupi u kontakt s njime.. ??'

Dopuna: 29 Jan 2013 18:40

molio bi Vasic Dragana da nam da bilo kakvu informaciju kako da stupimo u kontakt sa Stovragom Šaćirom...

Dopuna: 29 Jan 2013 21:20

Adnan Mustafic ::Napisano: 27 Dec 2012 14:31

toma51 ::Tačan naziv te planinske jedinice je 345.planinska brigada. Komanda sa prištabskim jedinicama je bila u Kranju, a VP je bila 1o98, posle Špire Nikovića k-dant je bio puk. Živko Juroš a zadnji koji je preselio brigadu u Pljevlja bio je ppuk. Milan Đilas. Bataljoni su bili u Tolminu i Bohinjskoj Beli a kada smo imali četiri bataljona još i u Bovcu i Škofja loci.

Ako nekog nešto više interesuje neka pita jer sam u njoj proveo 20 godina na više dužnosti.

Dopuna: 27 Dec 2012 14:36

ja sam proveo veci dio vojnog roka u Kranju,od 29.061990-18.06.1991 osim 3 mjeseca obuke u Tolminu, starjesina mi je bio porucnik Miroslav Rajkovic, a komandir voda je bio zastavnik Radojca Kozoderovic, jos se sjecam od mladji i stariji starjesina, pukovnika Zivka Juros, Mladena Mladenovica koji je bio komandanta za pozadinu, porucnika Beslica iz Tomina, nemogu se sjetiti imena zamjenika komandanta ili komandanata u Tolminu, zvali smo ga Bob Rock

a u Tolminu je bio neki kap koji se muvao po komandi Miša Markovi c mislim da se zvao..mozda ste njega zvali Bob-Rosk..mal mislim da je i licio po fizonomiji na njega..

Dopuna: 30 Jan 2013 0:09

Autor gorazde.ba
Utorak, 31 Maj 2011 12:31
Načelnik Općine Goražde mr. Muhamed Ramović u svom kabinetu danas je primio slikara i poetu Šaćira Stovraga koji se nedavno Goraždanima predstavio sa svojom izložbom slika koja je postavljena u CZK Goražde za vrijeme manifestacije Dani Otpora Manifestacija Dani otpora bila je odličan povod umjetniku da predstavi svoje djelo, posvećeno svima koji su dali živote za odbranu ovih prostora.....evo nabacao sam na ovaj link u potrazi za kap stovragom sacirom...

Dopuna: 30 Jan 2013 0:20

Dopuna: 30 Jan 2013 0:24

EVO KAP STOVRAGA SACIRA NA SLICI U SREDINI...dosta je mrsaviji ali fizionomija lica kad se bolje pogleda..ostala je dosta ista ..zivi na relaciji Goražde-Sarajevo ali nema ga u imeniku pa bi lijepo bilo kad bi Vasic Dragan objavio kontakt telefon jer ocito za sada da jedini on je stupio u kontakt s njime...

Dopuna: 30 Jan 2013 23:20

jun90 ::pozdrav svima..... sluzio sam cijeli vojni rok u kasarni TOLMIN, junska klasa 90. 1. četa ,3. vod.....zadnja generacija koja je odsluzila normalno do kraja. Moze li mi netko reči sto se desavalo nakon sto sam ja odsluzio,nakon 12.06.... puno mi je jos drugova tamo ostalo

pa navodno se kadarna Tolmin predala 30-06-1991..i nista drugo se nemoze nac o njoj...ni da li je bilo zrtava ni kako je to sve ispalo...obavijeno tajnom...

Dopuna: 01 Feb 2013 23:29

ako netko ima bilo kakvih saznanja o kap Stovragu Saciru molio bi ako nije problem da mi javite na facebook Rulet band Nova Gradiska....unaprijed zahvalan...ja sam uspio nac slike ali nikakvih podataka drugih nemam...

• Pridružio: 02 Feb 2013
  • Gde živiš: Maribor

Pozdrav svima,
od aprila 81 do aprila 82, bio sam vojnik 1 čete 57. brdske brigade (VP4842) u Pljevljima. Bar u to vreme bili sta u JNA dve brdske brigade. Ona u Kranju, o kojoj vas večina piše i ta u Pljevljima. /mislim, da je ta iz Pljevlja bila bolja - hehehe/. Mirnodobska organizacija je bila takva: 3 kompletene čete i alpski vod. U četaam smo imali planinske uniforme, a alpski vod klasične pešadijske. Mislim, da smo u 81 godini bili jedina kompletna jedinica, koja je bila naoružana sa najnovijimi avtomatskimi puškama sa preklopnim kundakom. PAP-ovke su bile samo u magacinu. Imali smo i oko 50 konja, koji su bili naročito dobrodošli kod največe vežbe JNA u 82 godini, "desant na Kosanicu". uh bilo je puno toga, pa ako se nađe još tko iz tih vremena, baš bi mi bilo drago, da ga čujem. pa isto ako nekoga što zanima, ako znam, rado ču odgovoriti.
pozdrav

• Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@...

Poseta novinara lista Front ovoj jedinici

• zomisi
  • Pridružio: 30 Jun 2013
  • Poruke: 1

Slucajno sam naleteo na ovaj forum i prepoznao se u ovoj temi. Sluzio sam vojni rok 85/86 u Kranju vp. 1098 . Bio sam planinska artiljerija . Ceo vojni rok sam proveo tamo. To jeste bila planinska brigada i u Kranju je bila komanda. Njioj je pripadala i Bohinjska Bela i Tolmin. tada je komandant bio pukovnik Spiro, inace sam ga sreo u Beogradu posle mnogo godina i zavrsenog rata. Kad sam mu prisao na ulici i prepoznao ga jako se bio iznenadio. Ja sam konkretno bio u artiljeriji, tacnije planinskoj artiljeriji. Moja jedinica je bila sa minobacacima od 120mm. Inace u zgradi artiljerije koju smo zvali divizion bilo je 5 jedinica . U prizemlju komandna a na dva sprata po dve ertiljerijske rasporedjene po razlicitim orudjima. Bio sam desetar u svojoj jedinici a komandir voda mi je bio vodnik Tarle Zdenko, koliko se secam bio je iz splita. Tacno je da smo imali specificnu uniformu koja je bila prilagodjena planinskoj nameni. Radna uniforma je bila sastavljena gornji deo od kosulje leti, a od bluze zimi. donji deo su bile kao kratke pantalone do ispod kolena na cijem kraju su bili kaisevi sa zatezacima a na potkolenicama su bile kao fudbalerske stucne ciji je gornji kraj ulazio ispod tih traka koje smo zatezali a donji je ispod stopala imao traku bas kao stucne fudbalerske da se nebi izvlacile iz cokula. Same cokule su bile specificne jer su napred i pozadi imali ispuste kao panceri skijaski jer smo bili planinska brigada i imali smo obuku iz skijanja na Pokljuki. Posto sam vec skijao pre vojske dali su mi tamo grupu da obucavam. Kapu nisam spomenuo, koja je inace bila specificna, planinska
Toliko za ovo prvo javljanje

• Atom
  • Pridružio: 28 Avg 2013
  • Poruke: 1

Najradije bi pisao na slovenačkom, ali ajde... može i ovako: na bivšem srpskohrvatskom Smile
Na ovu temu (i forum) me upozorio rođeni Tolminac, pročitao sam "sve" i sad ne mogu, a da ne pokomentarišem napisano i nenapisano o tolminskom bataljonu (VP 1098/10).

Zadnji komandant planinskog bataljona bio je Mirko Nikolaš, njegov zamjenik pa Mišo Marković.
Komandir prve planinske čete - Slavko Puljić - danas veleposlanik BiH v Sloveniji, komandir 2.plč - Marko Trkulja - R.I.P., pokojni više od 10 godina, najteža bolest, komandir 3.plč - Šaćir Stovrag - živi u Sarajevu, penzioner, umetnička duša, pjesnik i slikar. Na jednom od susreta s njim pričao mi je o telefonskom pozivu bivšeg vojnika (Vasić?). I sad se naježim, kad se sjetim Šaćirovog oduševljenja zbog tog poziva. Ostalih oficira i podoficira se "obični" vojnici vjerovatno manje sećaju i o njima ne bih...

Planinska uniforma je bila sastavljena iz kape sa šiltom (štitniki za uši su bili zakopčani na vrhu kape - otkopčaš, povučeš na uši i zakopčaš ispod brade), vojnička košulja, planinske hlače (do ispod koljena - kaiščič za zakopčavanje), štucne (potpuno iste kao nogometne sa trakom oko stopala), čarape i planinske cipele (vojnici su dugo imali crne, izviđački vod i starešine braon TOLMINKE, kasnije su svi imali tolminke). Zimska uniforma se razlikovala po zimskoj kapi, bluzi, zimskim hlačama i vojničkoj pelerini (podobnog sastava kao vojničko ćebe, praktična, topla, ispod si komotno držao ruke u džepovima Smile). Deo zimske (smučarske i marševske) opreme su bili "tozluci", koje pominjete u komentarima. S njima su se pokrivale (inače vunene) štucne i cipele uključno sa pertlama tako, da ni snjeg ni kiša ali rosa nisu mogli doći do štucni ali unutrašnjosti cipela.

Sva gađanja su izvođena na strelištu Poljubinj (iznad Tolmina), obuka u veranju na izvoru reke Tolminke (Polog, Javorca), obuka u skijanju na Pokljuki, alpski vod je izvodio pokazne vežbe u Bohinjskoj Beli.

U tolminskoj kasarni su pored planinaca bili smješteni i graničari - komandat Milorad Kojić. Posle tromesečne obuke vojnici graničari su slani na okolne karaule na granici sa Italijom (Kambreško, Britof, Livek, Livške Ravne, Učeja, Staro Selo, Predel...).

Tolminska kasarna je bila opkoljena ali ne i napadnuta za vreme oružanog sukoba u Sloveniji. Tri voda (grupe) su tada izašla iz kasarne i otišla u pravcu graničnih prelaza Učeja, Robič i Predel. Te tri grupe su doživele različite "avanture" ali na sreću nije bilo žrtava (niti vatrenog dejstvovanja) ni na jednoj strani. Zasluge za to imaju razumjevanje i mudrost, kako pripadnika TO i policije na jednoj, tako i vojnika i starešina JNA koji su se preko noći snašli na "drugoj strani".

Toliko od mene... na ovom mestu.
Ako bi ko šta htio više, neka me kontaktira na privatnoj poruci ili preko maila.
Pozdrav svima (koliko vas ima), a posebno bivšim vojnicima, starešinama i građanskim licima na službi u kasarni Maršal Tito u Tolminu.

• Pridružio: 25 Okt 2013
  • Poruke: 3

Napisano: 25 Okt 2013 14:53

cao drugari , evo i mene ...Tolmin 1986-87 septembarac.
2.ceta kod Vasiljevica . Za sada toliko, uskoro i slike i mapa Tolmina Smile
Pozdrav!!! uskoro!

Dopuna: 25 Okt 2013 16:40

evo ovo je slika 1986 septembarske klase 2. planinske cete, 2 vod - Tolmin. Slikano ispred zgrade druge cete mada se vidi cosak gde se ulazilo za trecu cetu kos Stovraga Smile

Dopuna: 25 Okt 2013 18:25

Evo i mape koju sam tada uzeo iz hotela "CENTROSLAVIJA" (ujedno se zahvaljujem recepcionaru koji nas je pustao da se tusiramo u hotelskoj sauni ). Mapu sam morao da skeniram iz 4 puta pa da je sastavljam u photoshopu , zato ima mesta gde se razilaze preklopi ako primetite.Kasarna je bila tamo na mapi gde je onaj stadion levo koji nije u zelenom polju. Cak su ucrtane i zgarde kasarne.
Inace u Tolminu je tada bio Hotel"Centroslavija", Hotel "Krn", "Gostilna pri Kranjcu", "Kavarna Triglav", Bife "Podsolar", Bife"Pri Severju", Bife" Alojzija Zakrajserk", Bife"Na autobusni Postaji" i Bife"V Blagovnici" i "Samopostrezna Restavracija". Naravno tu je bila i ona pekara gde smo isli na burek.

Dopuna: 25 Okt 2013 18:30

Evo i panorama Tolmina

Dopuna: 25 Okt 2013 18:53

Evo neko je prethodno u temi pomenuo i vodnika Zorana Vasiljevica pa stavljam jednu sliku njegovu na svecanoj zakletvi vojnika :

...inace izlane uniforme za grad su nam bile kao obicne vojne uniforme.

A ovo je slika vojnog orkestra u Domu JNA Tolmin za novu godinu 1986 na '87 . Mozda i tu ima nekog oficira ali u civilu:

• TONIVA
  • Pridružio: 04 Nov 2013

Pozdrav,junska klasa 90/91,
dali se ko sječa kapetana Kuzmanovski Zorana?

• Pridružio: 02 Jan 2012
  • Poruke: 3
  • Gde živiš: Tolmin

Generalmajor OSBiH, Slavko Puljić rođen je 3. jula 1960. godine u Mostaru, gdje je završio osnovnu i Srednju školu, a Vojnu akademiju Kopnene vojske u Beogradu 1983. godine. Tokom bogate vojne karijere između ostalog bio je načelnik Štaba 2. gardijske brigade Hrvatskog vijeća obrane, načelnik Štaba 1. gardijskog zbora Vojske Federacije, te zamjenik načelnika Zajedničkog štaba Oružanih snaga BiH za operacije i zamjenik načelnika Zajedničkog štaba OSBiH za resurse sa činom general-majora. Dobitnik je brojnih nagrada i odlikovanja.

Odlukom Predsjedništva Bosne i Hercegovine Slavko Puljić je imenovan na mjesto ambasadora Bosne i Hercegovine u Republici Sloveniji, gdje je 31. januara 2012. godine predao akreditivna pisma predsjedniku Republike Slovenije Danilu Türku.

Većna ti hvala i slava Druže komandire Planinskog voda VP 1098 iz Tolmina 90/91.g. 345.Planinske brigade iz Kranja od svih koji te poznajemo iz Tolmina !!

• Pridružio: 01 Avg 2013
  • Poruke: 1

Veliki pozdrav za bivše vojnike VP 1098 Tolmi.... I ja sam jedan od bivših vojnika kasarne u Tolminu gdje sam služio 88/89 u planinskoj četi do završetka obuke,a potom sam otišao u Slavonsku Požegu na obuku za vozača. Po povratku iz Požege prekomandovan sam u Inžinjeriju kod poručnika Stojković Damira gdje sam ostao do kraja vojnog roka. Pred sam početak rata u Bosni iz mog rodnog kraja Zenice otišao sam u TRavnik gdje sam sreo kapetana Mišu Markovića i starijeg vodnika kome se ne sjećam imena ali mislim da je porijeklom sa Kosova kao i veći broj vojnika,u razgovoru sa vojnicima isti su rekli da se sele iz Tolmina u Pljevlja te da su u Travniku kako bi se odmorili i nastavili dalje. Sjećanja blijede pa nemogu da se sjetim drugih imena vojnika i oficira,ako neko ima ko je samnom služio i bio u istoj jedinici volio bih da se čujem sa njima kako bih osvježio svoja sjećanja.
Sjećam se obuke,veranja na Pologaru,Krnskom sedlu,marševanja do Šentviljeske gore gdje se nalazio magacin u izgradnji,a nakon toga se davala izdvojena straža. Toliko za sada veliki pozdrav!

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 1329 korisnika na forumu :: 47 registrovanih, 3 sakrivenih i 1279 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, amaterSRB, Asparagus, Atomski čoban, babaroga, Battlehammer, bladesu, Botovac, Centauro, DeerHunter, dencorr, Georgius, Griffon vulture, havoc995, Ilija Cvorovic, Ivica1102, Karla, kolle.the.kid, Kruger, kunktator, kuntalo, ladro, Lieutenant, loon123, Marko Marković, Mcdado, milan.vukovic, milenko crazy north, Milometer, milutin134, Mixelotti, operniki, pein, rodoljub, slonic_tonic, Srle993, vaso1, vathra, virked, vladaa012, voja64, vukovi, W123, yrraf, YU-UKI, zzapNDjuric99, 79693