Srpski gubici u Velikom ratu

3

Srpski gubici u Velikom ratu

offline
  • Pridružio: 12 Nov 2018
  • Poruke: 80

Napisano: 12 Nov 2018 21:16

Hvala gospodine liman. Vi ste prvi koji ste izasli sa nekim podacima. Ono sto ja za sad imam je da je Vlada SHS 1924. izašla sa brojem od 365,164 mrtvih vojnika dok po generalštabu 1918. taj broj je 278,000. Mozda je vlada kasnije uracunala i umrle u zarobljeništvu.

Dopuna: 12 Nov 2018 21:19

Sr.Stat. ::Далеко од тога да је смешно, мени сигурно није јер су ми као и већини страдали директни преци
Твој покушај за умањивањем српских жртава није ни смешан, јадан је. Али то је сад тренд у
Европи, ево и у француској, на жалост и код нас у Србији

Moj deda vojnik Moravske divizije II poziva je bio nosilac Karađorđeve zvezde i Albanske spomenice, ni tvoji preci se ne bi ponosili što uvećavaš broj mrtvih ali mi smo ipak Srbi i uobicajeno nam je da budemo negativni prema sebi i da se radujemo bedi.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • goxin 
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 20 Dec 2013
  • Poruke: 5061
  • Gde živiš: Srpsko Sarajevo

Priznali su 60 000 likvidiranih civila od strane svih okupacionih vojski .
I Bec i Berlin se slazu .
U BIH je pocelo proganjanje i ubijanje Srba 1914-te , ti brojevi su nepoznati.



offline
  • Pridružio: 12 Nov 2018
  • Poruke: 80

Napisano: 12 Nov 2018 21:27



Ovo su podaci po centru Robert Schuman, mnogo realniji.

Dopuna: 12 Nov 2018 21:35

goxin ::
U BIH je pocelo proganjanje i ubijanje Srba 1914-te , ti brojevi su nepoznati.

Ima li neki podatak o broju. To su uglavnom proganjani sveštenici, učitelji i ugledniji Srbi, sve je to bilo sitna muva za ono što će uslediti 1941-45.

offline
  • Pridružio: 02 Avg 2008
  • Poruke: 4891

Sto se tice Jasenovca, Nemci su ti koji su tvrdili da je oko 700.000, jer nisu verovali Hrvatima koji su se svojevremeno dičili da je preko milion (dok je to bilo popularno da se preteruje na tu stranu), komunisti usvojili tih 500-700.000, a sad šovinisti ko su ti... Drugo, svaki pokušaj prebrojavanja ubijenih u Jasenovcu na bazi popisa u Avnojevskoj Hrvatskoj (a NDH bila maltene duplo veća) sadrži očiglednu logičku grešku. Kao kada bi broj stradalih u Aušvicu, Dahau i Buhenvaldu brojali po okolnim selima ili maticnim drzavama, a koliko je samo Srba iz Jugoslavije tamo zaglavilo. Ne tvrdim ad aih je bilo 700.000 ali nemam podatke...

Apropo poginulih u Velikom ratu. Vojska je posedovala najpouzdanije spiskove, svakako da treba videti strukturu stradalih (mozda se tu krije razlog odredjenih odstupanja), ali i sama ta cifra je strasna. Moguce je da su naknadno u taj broj upisani nestali, nakon proteka vremena. Naprosto nije bilo svedoka za pojedine ljude i to ogroman broj. Dok ne potvrdis niko nije mrtav. Zapravo, ako ima nacionalne sramote to je cinjenica da ogroman broj poginulih vojnika nikada nije adekvatno sahranjen.
A broj stradalih od bolesti je bio ogroman sirom Evrope ne samo kod nas. Od tifusa, posebne vrste gripa (Španska groznica), iscprljenosti...

Mislim da se cifra od 60% stradalih muškaraca odnosila na punoletne, odnosno sposobne da nose pušku, ili tako nešto. Davno je bilo. Postojali su konkretni izveštaji.
Mislim, neozbiljno je na osnovu beletristike zahtevati ozbiljnu raspravu... Zapravo, onaj koji iznosi tezu treba da je dokaže Wink

Sa druge strane, na koju Srbiju mislimo? Srbija iz 1914 nije Srbija iz 1904. (razlika ogromna zbog teritorijalnih proširenja). Takodje, da li se misli samo na Srbe u Srbiji, koliko znam terora nad Srbima je bilo i van zvanične Srbije, na teritorijama koje kasnije itekako jesu postale drzavne. Srbima su se izjasnjavali i u Crnoj Gori, najveća etnička grupa u BIH (u ono vreme) koja je prakticno stavljena van zakona itd.

Osnovno je pitanje imputa, a statistika je vazda bila tacan zbir netacnih podataka, jer jer 100% pouzdan podatak nemogude imati, samo razumnu pretpostavku.

offline
  • Pridružio: 12 Nov 2018
  • Poruke: 80

stegonosa ::,
Mislim da se cifra od 60% stradalih muškaraca odnosila na punoletne, odnosno sposobne da nose pušku, ili tako nešto. Davno je bilo. Postojali su konkretni izveštaji.

Po meni je najlogičnije da ta cifra od 60% predstavlja zapravo procenat mobilisanih koji su poginuli, nikako ukupnu populaciju. Možda je neko pogrešno shvatio i preneo tu priču dalje. Jednostavno matematički nije moguće.

Hvala vam što učestvujete u diskusiji.

offline
  • goxin 
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 20 Dec 2013
  • Poruke: 5061
  • Gde živiš: Srpsko Sarajevo

http://srbiubih.com/srbi-iz-bosne-hercegovine-u-vrtlogu-prvog-svjetskog-rata/
Vidis da nije bilo lako ni civilima Srbima u BiH . Ali se malo zna o tome .
Takodjer i o planu AU da kompletnu granicu sa Srbijom i CG ocisti od Srba .



Zasto ce manji podaci biti realniji. Kada su brojali zrtve poslije 2 SR , shvatili su da mnogo ljudi nije bilo popisano . Znaci prije 1 SR je bilo samo gore sa tacnim podacima. Puno ljudi nije bilo nigdje zavedeno.

offline
  • Pridružio: 12 Nov 2018
  • Poruke: 80

Možda smo se dosad pogrešno razumeli. Sve ja to znam i bolje je da tek ne govorim o bugarskim zločinima po selima južne Srbije. Ali brate tvrditi da je stradala trećina stanovništva je nerealno, u mom selu je poginulo 20-30 ljudi al nikako 30%.

offline
  • Pridružio: 02 Avg 2008
  • Poruke: 4891

Nije moguce da raspodela bude svuda ista. Ni bolesti ni stradanja. A problem popisa jeste objektivan, sto pomenu kolega @goxin. Samo koliko on zaista utiče i kolika je pretpostavljena razlika?
Cak i sa razumnim pretpostavkama, bez ozbiljnih istrazivanja, moze dosta da se pogresi u proceni. Mislim da dokumenti i radovi postoje ali ih treba iskopati.

offline
  • Nebojša Đokić
  • vojni istoričar
  • Pridružio: 03 Jun 2010
  • Poruke: 4069
  • Gde živiš: Novi Beograd

Ne postoje pouzdani podaci o broju poginulih srpskih vojnika. Pouzdano je oko 44 do 45.000 poginulih i umrlih od rana do 31. decembra 1914. godine i oko 36.000 poginulih i umrlih od momenta evakuacije iz Albanije do kraja rata uključujući i borbe u Koruškoj. Treba voditi računa da u cifru od 44 do 45.000 ulaze samo vojnici a u cifru od 36.000 vojni obveznici što nije u potpunosti isto. Ovo drugo je znatno širi pojam. Broj umrlih od tifusa, poginulih 1915. godine i poginulih i umrlih tokom povlačenja preko Albanije se ne može čak ni približno odrediti. Isto važi i za umrle u zarobljeničkim logorima kao i vojne obveznike ubijene tokom okupacije.
Tako da su sve cifre čisto nagađanje i procene.

offline
  • liman 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 27 Okt 2018
  • Poruke: 525

@Kalalaika

Koje god podatke da uporediš gubici su manji u ww2 nego u ww1.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 706 korisnika na forumu :: 15 registrovanih, 2 sakrivenih i 689 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 2918 - dana 22 Nov 2019 07:48

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: branko62, Dava, Dimitrise93, Kaplar2, kaptain, ladro, Mercury, miodrag2, mnn2, ririncantik318, samsung, stug, Trpe Grozni, vlvl, zdrebac