Preživljavanje u prirodi

• Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 24 Jan 2010
  • Gde živiš: visoko na drvetu

Sta ce ti to u zivotu... Sa tim ces pre da se zapalis nego da imas koristi. Inace nisam cuo da ima bilo gde da se kupi, jedino polovnjaci koje po nekad nude u oglasima na poslednjoj strani Kalibra

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
rip
  • natrix
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 21 Nov 2007
  • Poruke: 8179

Koncepcija teme je više kako preziveti u prirodi uz priručna a ne formacijska sredstva i opremu improvizovane bivake kako se snaći u prirodi isl i kad ne posedujemo vatreno oruzje, signalne pištolje isl..

Ja imam u rancu sa ostalom opremom recimo ovaj sprej al ga nikad još nisam upotrebila
svojevremeno sam ga kupila u Snajperu čini mi se

• Pridružio: 04 Nov 2009
  • Poruke: 18

Cao Natrixice ;o) Slazem se ja sa tobom po pitanju teme, al zar i ovo ne moze biti sastavni deo opreme za prezivljavanje. Taj sprejic koji imas je jos manje bitna stavka od signalnog pistolja, jer ako te startuje pas, vuk, ili medjed, veruj da neces imati vremena da to otkacis sa pojasa (nadam se da ga nosis za pojasom, jer je besmisleno drzati to u rancu). Psiha u trenutku kada te napada zivotinja reaguje na jako cudan nacin.
Samo jedna napomena, znas li da medved moze da se krece brzinom od 30 km/h, a profesionalni biciklista vozi bajs brzinom od oko 50km/h. Mnozi, deli, sabiraj i oduzimaj, ali to ti je to.

Pozdrav,

rip
  • natrix
  • Legendarni građanin
  • Pridružio: 21 Nov 2007
  • Poruke: 8179

Ma taj sprej Miloše samo rekoh da ga posedujem al ga nisam koristila niti bi,
Prvo smatram da zivotinje u prirodi ne napadaju čoveka ako nisu ugrozene, ako osete prisustvo čoveka obično same odu, al jedino ako su iznenadjene prisustvom onda mogu da krenu u napad, mislim da treba u šumi biti tih i obazriv i diskretan i kako bi se zivotinja mogla pripremiti na prisustvo eventualno pobeći..
Ne mogu da kazem da ne postoji opasnost al recimo kad je naprimer vuk u pitanju to je obično mit nekog kraja o napadima zivotinja, obično napadaju u planinama kad su u čoporu i gladne, šta više slabo i ima zivotinja po nekim planinama, jer čim osete prisustvo čoveka npr kad je seča šuma krčenje planinskih puteva oni beze u delove šume il planine gde nema ljudi...Opasnost nekih divljih zivotinja kao vuk, lisica, divlja svinja može biti kad postoji slučaj besnila....

Dopuna: 16 Feb 2010 19:17

Želim da se zahvalim kolegi Boratu na sugestijama imaću to u vidu i zamolila bih da ubuduće pazljivo čita tekstove kao i da više ne manipuliše podatcima pravim i laznim jer je to ispod svih etičkih standarda Ziveli

Takodje zahvaljujem se i Z.Stankovic na -konstruktivnim- sugestijama i primedbama

• Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@....

Ne znam kakva su vasa iskustva sa divljim zivotinjama (zverima), ali mislim da nisu bas bezopasne ako ih covek sretne u planini.
Na terenu Licke Pljesevice, lokalno lovacko drustvo je redovno (svake godine) zvanicnim dokumentom upozoravalo pripadnike vojske da se ne krecu planinom sami i bez oruzja.
Zanimljiv detalj:
Iduci na vrh Pljesevice ( terenskim vozilom Puh) sustigao sam medveda na 4. kilometru puta. Misleci da ce da se uplasi i pobegne prisao sam mu na nekoliko metara i poceo svirati. Medjutim, medved me je samo registrovao pogledom i nastavio lagani hod uz brdo. Posto nisam imao resenja za tu situaciju, stao sam, sacekao 15-tak minuta i krenuo uz brdo.
Medjutim, opet sustizem medveda.
Verovali ili ne, ta igra je trajala do 10-tog kilometra kada je medved, bez ociglednog razloga, skrenuo s puta izgubivsi se u sumi.
Kod sebe nisam imao ni zilet Very Happy

• Pridružio: 05 Jul 2008
  • Poruke: 2292

Smith & Wesson Emergency Survival Kit (Bear Survival Kit)

Pakovanja su nepromociva. Revolveri su Model S&W 500 kalibra .500 S&W Magnum ili model S&W 460 kalibra .460 S&W Magnum.

• Jones  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 24 Jan 2010
  • Gde živiš: visoko na drvetu

Link sa stranice gde se pricalo o savladavanju vodenih prepreka
mycity-military.com/Ostalo/Prezivljavanje-u-prirodi_10.html

Planinska reka Cerna, leva pritoka Dunava u Rumuniji 2008 god

Izuzetno brza planinska recica, pogodna za extremne kajakase. Most je napravljen od naspanovane sajle, dole i zategnutog statickog uzeta, gore. Pravilno je da se ukopcas za gornje uze, ako otpadnes, ali moze i ovako ako si bas siguran...

Jos jedan interesantan nacin je koriscenje resenja koje nudi sama priroda, tako da je uvek bolje pogledati malo okolo u slucaju da naidjete na... MOST ...

Ovo je reka Supra, jedna od mnogobrojnih pritoka Oba, zapadni Sibir 2007 god, jul...

• Pridružio: 19 Mar 2010
  • Poruke: 1

Pozdravljam sve i drago mi je da ima ljudi koji vele prirodu i sumu kao i ja. Procitao sam sve postove pa sam resio da vam se i ja pridruzim! Stvarno dosta zanimljivih i korisnih stvari, svaka cast!

E sad ovako, vidim da pricate o opremi, sta sve treba da se nadje uz vas i smatram da je to u redu, ali samo u slucaju da idete na kampovanje, pecanje... Tema je PREZIVLJAVANJE, ali smatram da je to relativno lako uz svu tu silnu opremu koje ponesete.

KAKO PREZIVETI U PRIRODI RECIMO MESEC DANA AKO IMATE SAMO JEDAN NOZ KOD SEBE A NALAZITE SE U SUMI?!

Evo jedne situacije u kojoj sam se nasao i mogu vam reci da mi nije bilo ni malo prijatno! Prosle godine krenem sa devojkom da malo prosetamo po poznatoj planini u kojoj sam bio dosta puta, gde poznajem staze (bar one koje su zanimljive). Krenemo tako ka jezeru i usput da potrazimo ako ima neki vrganj. I tako dok smo jurili pecurke, naravno skrenemo sa staze iduci bas sumom! Pocela kisica da pada i resimo da krenemo nazad, ali posto sam vise obracao paznju da vidim neku pecurku nego gde idem, u povratku krenem u suprotnom smeru. Kisa vec pada, mi mokri i pocinje polako da se smrkava. Mnogo neugodna situacija! Da ne duzim mnogo, lutali smo tako jedno sat vremena da bi ipalo da smo se vrteli u krug! Znam da u svakom smeru kojim krenem za 3h izlazim negde sigurno, ali smo bili mokri i nije mi bilo do setnje, vec samo da stignem do kola! Kada smo resili da krenemo nazad, bili smo na jednoj livadi, i posle sat vremena lutanja po sumi izadjemo na tu istu livadu, ali naravno sa druge strane jer smo bukvalno isli u krug. I kako smo se ponovo nasli na pocetnoj poziciji, ovoga puta krenemo desno umesto levo u ubrzo izadjemo na stazu pa jurnjava do kola!

Vidite, da mi je neko pricao da cu da se tako izgubim u sumi gde sam 100 bio nikad mu ne bi poverovao, ali se to upravo desilo! Imam stvarno dobru orjentaciju i dobro pamtim put, ali sam tada dva puta pogresio pravac i mogu vam recu da mi nimalo nije bilo sve jedno, pogotovu sto je padao mrak! Mada moram da priznam da mi je i devojka dosta zasmetala jer je pocela da panici i da kuka kako joj je hladno (zene, hehe)!

Zato sam postavio ono pitanje sa pocetka. Imao sam samo noz kod sebe i to je to. Cak ni jakne nismo imali jer je bilo relativno toplo (maj 2009), ali je eto pala kisa! Nisam planirao da budem 5 dana pa da nostim neku opremu sa sobom, vec par sati. Neko je vec rekao, da je kod nas tesko upasti u takvu situaciju da moras da budes u sumi duze vremena, ali sta racimo ako moram da pobegnem u istu, a u brzini sam poneo samo noz sa sobom i pri tom ne smem da izadjem iz nje nekih, lupam mesec dana?! Cisto primer, ne mojte da pomislite svasta!

Evo nekih uputa:

1. Imam samo noz i odelo na sebi
2. Nemam upaljac ili neko sredstvo za paljenje vatre
3. Ne znam koju hranu mogu da iskoristim, sem 2 vrste pecuraka (a i za njih nisam bas siguran) i plodova sa drveca
4. Nemam vode kod sebe, ali recimo da ima dosta izvora na nasim planinama tako da to ne bi bio neki problem
5. Ima jezero (reka) i hocu da uhvatim ribu, ali nemam pribor. Kako? (Lako je kad imam najlon i udicu!)
6. Hocu da ulovim zeca ili neku pricu ali nemam cime (recimo da imam parce kanapa koji sam negde nasao i hocu da napravim luk i strelu. Kako to da uradim? Koje se drvo koristi i kako je najbolje da se napravi?)
7. ... pasce vam nesto na pamet, ali u svakom slucaju poenta je da imate najminimalniju opremu kod sebe!

Eto, voleo bi da vidim kako bi ste se vi snasli da ste u nekoj takvoj situaciji! Naravno, u proslim postovim ima dosta primera koji mogu da se iskoriste! Da vidim kako vam radi masta i naravno da se uzme teren u nasoj zemlji, a ne tamo u nekoj pustinji ili dzungli!

• Pridružio: 29 Jan 2009
  • Poruke: 443

Prilicno ogranicavajuci uslovi...retko se dogadjaju. Mi bismo pre svega morali da maksimalno smanjimo mogucnost da se takve stvari dogode tako sto cemo i za najbezazleniji odlazak u sumu poneti makar suskavac, nekakav noz, kresivo ili upaljac, neku lampicu (ima onih upaljaca sa diodom) Neverovatno je koliko ljudi strada od hipotermije u letnjim mesecima...
E sad: pod tvojim uslovima: sedi i placi Smile Salim se...
Prvo bih probao da sklepam kakvo takvo skloniste, blizu nekog izvora vode, a onda bih pokusao da uz pomoc trenja (busmanski) napravim vatru (ovo je rudarski posao, nisam probao, znam samo teorijski, ali probacu prvom prilikom)...U slucaju uspeha...sutradan bih probao da detaljnije utvrdim gde sam i da analiziram situaciju... procesljao bih teren da vidim kakvim materijalima raspolazem....Nabudzio bih skloniste ali bih svakako obracao paznju na to dali postoji neko bolje mesto koje pruza vise zastite.....o hrani ne bih previse razmisljao jer za to imam najvise vremena (hipotermija i zedj su moji najveci problemi).... Ako ima potok ili recica mogao bi da napravis nekakvu pregradu sa jednim otvorom koji bi zatvorio improvizovanom vrecom (od majice,jakne..) i probao da sateras ribu u nju...
Mogu se od prirucnog materijala napraviti dobri kanapi od kojih bi se napravile omcice-zamkice i da probas pomocu njih da uhvatis kojeg zerca...i tako.....(ovo ne vezbati jer je zakonom zabranjeno) Ziveli U datoj situaciji je najvaznija psiha tj. nada...ako si smiren i razmisljas racionalno vece su sanse da ces nesto pametno smisliti....

• član biblioteke
  • Pridružio: 18 Jul 2007
  • Poruke: 28513
  • Gde živiš: iznad smoga Beograda

@zarko82
1.kakav nož i kakvo odelo?
2.imaš li neko providno dugme, naočare, tablu sa nekim lekom gde bi u ležište mogao da ubaciš koju kap vode i napraviš sočivo? Ili da se potrudiš i nađeš neku bačenu ili razbijenu flašu jer je srča toliko požara započela.
3. Možeš uvek da pojedeš divlje plodove koje znaš, pogledaj tablicu jestivog bilja, ubaci u žar neki žir ako ih ima
4. Ako si išao u šumu sa devojkom verovatno imaš prezervativ kod sebe Wink Može da ispadne priručna čutura(stavi ga u čarapu da ga ne prepuniš)
5. Uhvatiš neku žabu. Ako nemaš udicu napravi malo duže rašlje, pa se prikradaj lagano. Tako možeš da uhvatiš i beloušku.
6. Zeca ćeš pre da uhvatiš u zamku, a kako se prave pogledaj koju stranu pre. Bolje sačekaj noć pa ako si primetio fazane, "oberi" sa grane(ovo je doduše kažnjivo zakonom)
7. Šta je najminimalnija oprema?

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 912 korisnika na forumu :: 21 registrovanih, 2 sakrivenih i 889 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., alkatraz080, Bubimir, cenejac111, Fabius, ladro, laki_bb, Marko Marković, marsovac 2, Mixelotti, mnn2, mrav pesadinac, raketaš, repac, solic, stegonosa, uruk, wolverined4, wulfy, yufighter, zdrebac