DeAgostini "Veliki jedrenjaci "kolekcija

156

• Gde živiš: Beograd

Malo dopuna posle današnjih radova: Prvi sloj oplate sa obe strane broda je završen a zatvorena strana je dobila prvi tanki film kita za drvo, sledi 24 sata sušenja, pa fino šmirglanje pa drugi sloj kita pa šmirglanje... dok trup ne bude gladak kao staklo. Na krmi- otvorena dva dodatna prozora krmenog kaštela kako bi se mogli ugraditi ustakljeni prozori umesto punih metalnih.

Otvorena strana trupa: pored donje palube, i "lažnih" rebara, dodat je jedan zatvoren odeljak. Na galeonima - na donjim palubama bilo je i više takvih odeljaka koji su služili kao barutane, oružarnice ili prosto - odeljci za posadu. Planiram da napravim i jedan pramčani odeljak donje palube, kao i krmeni odeljak palube sa topovima kao i par polu pregrada na obe donje palube - koje su u stvari obezbeđivale da tovar broda pri uzburkanom moru može da ostane dobro fiksiran i učvršćen u pojedinim odeljcima i pregradama kako ne bi leteo od pramca do krme, ili od jedne do druge strane oplate.

• Gde živiš: Pančevo

Miroslav77 ::Koji je najlaksi nacin da slazemo oplatu preko otvora za topove, tj kako da se otarasimo viskova? U uputstvu pise da se visak secka nozem, sto mi deluje prilicno diskutabilno.

Najjednostavnije i sa najmanje rizika da se napravi greška ili neko oštećenje je da se otvori rešavaju "u hodu", a ne na kraju kako kaže DeAgostini. Ovo je posebno važno za one male otvore za oticanje vode sa palube, jer je velika šansa da prilikom njihove obrade oštetimo i samu palubu, koja je malte ne u finalnoj fazi. "U hodu " znači da odmah pošto prvom daščicom delimično zaklonimo otvor, dok se vidi onaj drugi nezaklonjeni deo, daščicu skalpelom isečemo što bliže konturi samog otvora , a zatim turpijicom obradimo na meru same konture. Sada kada sledećim redom daščica zaklonimo ostatak otvora imaćemo ulaz ili putokaz za obradu kroz onaj prvi , već obrađeni deo i opet ponovimo postupak i praktično dobijemo ceo obrađen otvor. Da bi ovako mogli da radimo podrazumeva se da je daščica koju obrađujemo pričvršćena solidno na trup ( lepljenjem, kovanjem ili na neki drugi način) jer će nam to omogućiti njenu lakšu obradu. Obradu otvora možemo ostaviti i za kasnije, ali je važno da prosecanje na grubo uradimo odmah u ovoj fazi, da ne bi kasnije "ciljali" gde se otvor tačno nalazi.
ovaj način obrade se koristi i za drugu oplatu, kod koje baš i nema popravke, ako nešto pogrešimo

• Gde živiš: Beograd

Potpuno ste u pravu Jovane, sve te otvore treba uraditi odmah u hodu. Ja sam to radio i pre lepljenja, - uzimao sam precizne mere i lokacije svakog otvora , zasecao i obrađivao daske oplate pre lepljenja, proveravao i već tako gotove i obrađene lepio. Kasnije- nije bilo čak ni potrebe za nekom naknadnom doradom ili turpijanjem. To se odnosi na one male otvore. KAda su u pitanju otvori topova- nisam ni lepio daske oplate preko tih otvora pa kasnije sekao - jednostavno sam unapred pripremao odgovarajuće komade, šmirglao i turpijao krajeve a onda lepio na odgovarajuća mesta i time izbegao bilo kakvu naknadnu obradu otvora topova. Srećna okolnost je ta što je visina otvora topova jednaka širini dve daske oplate, tako da sam pre postavljanja prve daske ( one ivične sa prethodno usečenim malim otvorima za izlivanje vode) zabeležio tačne pozicije za letvice tako da mi se uklopi visina otvora topova- podignuta za 1,5-2mm radi boljeg ugla topovskih cevi.

• Gde živiš: Pančevo

Gospodine Šolajiću mislim da korekcija otvora za topove za 1,5 -2 mm na gore nije dovoljna da bi se dobio ispravan položaj topovskih cevi. Interesuje me da li ste to proverili koristeći urađene topove ?
Po meni i kod mene ta korekcija je potrebna da se uradi čak sa 4 mm na gore. Možda grešim , pa bih zamolio da ako nije problem postavite top kroz otvor i napravite takvu jednu fotografiju, kako bi se videlo tačno šta se dobija . Ja sam sad u fazi da pripremam palubne ograde i upravo korigujem položaj otvora . Uradio sam proširenje za nekih 2,5 mm i nije mi se pokazalo kao dovoljno Sad . Hteo bih da ova konsultacija posluži i drugima koji još uvek nisu uradili ovu fazu.
Kod mene to izgleda ovako. Otvor proširen za 2,5 mm na gore ( nije dodata popuna sa donje strane )

Fali mi gore bar još 1,5-2 mm da bi cev bila u centru, a da bi zadržala ovaj položaj.
Pozdrav , Jovan.

• Gde živiš: Beograd

Eh, da, zaboravio sam i da napomenem da ima mala modifikacija na lafetu topova, mini bušilicom u kojoj sam montirao jednu od onih zubarskih freza koje su cilindrične a ne loptaste, malo sam spustio utore za osovine točkova lafeta, pa sam čak za jedno pola mil. do 1mm napravio utor za osovine sa donje strane lafeta topova na onoj donjoj ploči. Osovine sada ne da su odignute od dna lafeta već su do pola ukopane sa donje strane u dno. Na taj način sam spustio i sam lafet topa za otprilike 1-1,5mmi - kada se top posmatra, točkovi jedva da malo odižu drveni deo od palube. Kombinacijom spuštanja lafeta i podizanja otvora dobio sam potrebnu visinu.. Sliku ću postaviti ubrzo, čim se vratim sa posla.

• Gde živiš: Pančevo

s.solajic ::Ne znam da li je kod Vas paluba nalegla na sve spojne grede rebara, jer prilično je kruta i neka rebra ne dodiruje pa onda to i podiže topove. Ja sam koristio stege da paluba nalegne pri lepljenju na SVE grede, - to je doprinelo onoj tipičnoj izvijenosti palube tako da je potrebna mala korekcija....

Paluba mi je potpuno legla na rebra , ima izvijenost koju treba da ima , ali sada vidim da ste izvršili još korekcija tako da ste dobili isti rezultat kao da ste otvore za topove podizali za 4 mm.
Video sam i neke vaše fotografije koje ste ranije postavili i po položaju cevi vidim da sam ja postavio cevi malo uspravnije , pa i iz tog razloga mi treba proširenje od sigurnih 4 mm.
Jedna primedba: sav ovaj problem nastaje iz razloga što DeAgostini nije i neće da isporuči odgovarajuće topove, jer se na gornjoj palubi po pravilu postavljaju lakši, manji ,a samim tim i na nižim lafetima topovi. Ovo iz razloga da se težište samog jedrenjaka održi na nižem nivou.
Da su toliko dobri i da nam pošalju manje topove ne bi moralo ništa da se koriguje , a ne bi nas ni bolela glava.
Mislim da sam rešio da ne vršim korekcije položaja otvora za topove već ću , kao što sam i kod prve makete odlučio, nabaviti i postaviti manje topove nešto kao što je na ovoj slici, gde se jasno vidi razlika u veličini topova ( radi se isto o Bautisti i skinuto je sa ruskog ili rumunskog foruma - oni su dobili prave topove )

Pozdrav i srećan rad, Jovan.

• DuleK  Male
  • Dušan Kobilarov
  • penzioner
  • Pridružio: 04 Jan 2012
  • Gde živiš: Novi Sad

s.solajic bravo za dosad urađeno.

• Gde živiš: Beograd

Potpuno ste u pravu Jovane, DeAgostini je napravio ceo niz propusta na ovom modelu a topovi gornje palube su jedan od tih. Uvek su topovi gornje palube bili lakši i manji iz razloga koje navodite. Ovi topovi su neadekvatni, ja sam i pisao DeAgostiniju u vezi ovog problema, i naravno- nisam dobio zadovoljavajući odgovor. Jedno od pitanja je bilo:
Molim Vas za informaciju da li u kompletu delova za San Giovanni Battista jedrenjak šaljete kao topove za gornju palubu topove i lafete iste veličine kao i na potpalublju, ili su ti topovi manji?
Pitanje postavljam iz više razloga:
1. Dva topa sa lafetima koja smo već dobili u prethodnim brojevima su preveliki za smeštaj na gornju palubu: brodski topovi su se punili spreda, tako što su nakon opaljivanja vraćani unazad, dovoljno da se može sa palube izvršiti ponovno punjenje. Na našem modelu proporcija topova nije adekvatna za topove gornje palube jer ako simulirate povlačenje topova unazad, na delovima gde postoji grotlo sa rešetkom i čamcem, čak i pri povlačenju lafeta do samog grotla, cev i dalje prolazi kroz otvore ograde- znači nemoguće je punjenje. Pored toga visina cevi topova i lafeta je takva da pri provlačenju kroz topovske otvore, – usta cevi gledaju nadole- prema vodi umesto da budu blago podignuta naviše. Ovo je iz razloga što su ili otvori prenisko na ogradi ili što je u stvari činjenica- lafeti i topovi gornje palube su preveliki.
2. Sasvim je izvesno da su priloženi topovi preveliki i neproporcionalni za opremu gornje palube. Što se tiče donje palube ovaj problem ne postoji i priloženi topovi mogu da budu adekvatni.
3. Kod jedrenjaka su česti bili slučajevi da su topovi na donjim palubama bili veći od topova na gornjoj palubi iz razloga stabilnosti broda i spuštanja težišta. Preveliki topovi na najvišoj palubi su mogli uzrokovati nestabilnost, valjanje ili prevrtanje broda (VASA).

Molim Vas da me obavestite da li su topovi i postolja koje isporučujete svi iste veličine, i ako jesu, da li možete pre izlaženja adekvatnih brojeva da zamenite određen broj topova i postolja za gornju palubu odgovarajućom veličinom.

Drugo pitanje se odnosilo na visinu palubne ograde i na identičnost projekta sa projektom Artesanie Latine- istoimenog broda ali iz 1688 god. Ovaj model je kopija Artesania Latina modela sa samo dve izmene visina palubne ograde i ukras na krmi. Jedan od prvih modela ovoga broda izrađen još 1950 godine mislim liči na naš model ali je VEOMA različit - oblik krme, nema krmenu terasu, nema dva reda topova itd..... Postavio sam pitanje - ko je kome ukrao dizajn ovoga broda i izrazio sumnju u autentičnost konstrukcije i planova..... NAravno - odgovorili su mi da su to suviše tehnička pitanja i da se obratim njihovom saradniku - nekom brodomodelaru.....
Naravno, nisam više želeo gubiti vreme sa njima ... Smile

Dopuna:
Palo mi je nešto na pamet dok sam pregledao planove galeona iz 16-17 veka: probao sam priloženo bure , neke urađene sanduke i sl. da prvučem kroz ona dva mala otvora sa stepenicama u potpalublje- shvatio sam da naš galeon ne bi mogao nikada da prenese nikakav koristan teret dole: naime ništa ne može da prođe kroz one otvore sem čoveka.... naravno, DeAgostini je "zaboravio" da uradi na planovima grotlo na palubi sa topovima prema potpalublju. Ti otvori su upravo i služili da bi brodovi mogli da prime kargo i da smeste par stotina tona korisnog tereta na dno broda.

Malo sam se namučio ali sam prilično uspešno uradio ono što je neophodno da se uradi. Rezultat je na slikama:

• Deki
  • Pridružio: 11 Mar 2013
  • Poruke: 1

Moguce je da ce u kasnijim brojevima biti manji topovi. Tek smo dobili dva.
@pru959 jesu topovi iste velicine i u brojevima koje ste dobijali iz Hrvatske?

Napisano: 01 Nov 2013 8:14

SrEbRnI ::Moguce je da ce u kasnijim brojevima biti manji topovi. Tek smo dobili dva.
@pru959 jesu topovi iste velicine i u brojevima koje ste dobijali iz Hrvatske?

Od prvog do poslednjeg svi su bili isti. Sad .
Kad pogledam na ruskom forumu u specifikaciju delova koje su oni dobijali kroz brojeve , njihovi topovi su bili već urađeni, to jest i cev i lafet su metalni odlivak i u zadnja četiri broja u kojima izlaze topovi ( 71-74) , oni su manji nego oni koje su dobili u prethodnim brojevima. Ovo znači da su dobili 8 topova manje veličine , što tačno odgovara za potrebe ovog našeg broda.
Hrvati nisu dobili, mi verovatno nećemo , jer ni Solajicu kada ih je pitao u vezi toga nisu dali potvrdan odgovor.
Ko želi nešto da uradi sa otvorima ( da ih koriguje) sada je pravo vreme ,kasnije kada i ako stignu topovi pravih mera korekcije će biti praktično neizvodljive, jer oni stižu u fazi kada je završna oplata ohohoj urađena . Čak i ako dobijemo one prave ostaće za neku drugu maketu, a ove možemo naknadno da naručimo Smile .

Dopuna: 01 Nov 2013 11:13

Zna li neko gde ima da se kupe ovi detalji što se vide na stolu?

Dopuna: 01 Nov 2013 14:30

Jedan mali savet. Prilikom lepljenja palubnih ograda glavne palube da bi ograda ispratila krivinu rebra na strani do krme , nije loše napraviti par ureza na samoj ogradi. Dovoljno je da se ureže samo prvi sloj furnira ( ograda je od troslojnog špera ).

Obložio sam unutrašnju stranu palubnih ograda daščicama :

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 823 korisnika na forumu :: 23 registrovanih, 3 sakrivenih i 797 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., dekan.m, DragoslavS, drimer, FileFinder, Fog of War, hooraay, indja, Kibice, kolle.the.kid, Koridor, Lazarus, mean_machine, Milometer, ozzy, panzerwaffe, raketaš, S2M, simazr, Trpe Grozni, W123, zziko, šumar bk2