Poslao: 21 Mar 2014 14:26
|
offline
- stringer bell
- Super građanin
- Pridružio: 01 Feb 2014
- Poruke: 1297
- Gde živiš: Nacionalni park Srbija
|
CheefCoach ::A mnogo se pa mi razumemo u Ukrajinu. Oni su znali svoje probleme. I do sada tamo nema rata, Krim se mirno odcepio, manje-vise isto kao i KiM 2008. Ali bez sirenja oftopica.
Kako ce mene neko napasti je paranoicno srednjovekovno razmisljanje. U ovome veku se osvajanje vrsi korporacijama. Izuzetak je kada na nekom prostoru zivi veca nacionalna manjina koja je uz granicu sa svojom maticom. I pod veca mislim na preko 1,5 M ljudi.
Ova zemlja ima dovoljno veliku vojsku da odgovori na vojske iz susedstva. Ako oni krenu da povecavaju vojne efektive, krenucemo i mi. Kada bismo imali vise aktivne rezerve, ustedeli bismo sredstva za modernizaciju. Sa narodnom vojskom bili bi smo bezbedniji od masovnih teroristickih napada. Ali to je mera za svaki slucaj, sa malom verovatnocom da ce se ikada desiti.
Jer niti ko ovde ima finansije da finansira osvajacki rat, niti se kome gine u njemu. A za sve koje brinu Siptari, imate 2001. godinu. Gde su onda bile njihove osvajcke horde od 100-150k pesadinaca?
Majstor Cheef lepo objasnio,ko i uvek.
--------------------------------------------
Inače,da ovakve paranoične izjave,ovo ''napašće nas'', ''biće rata'' i slično... dolaze od strane nekih razumnih sagovornika, ili barem da dolaze u nekom argumentovanom obliku... pa i da čovek i razmisli malo i zapita se pre nego što ih tek tako odbaci. Ali ja ne znam kako iko može ozbiljno da shvati ove izjave nakon prethodnih odvala tipa ''E,ajde mi lepo da raspišemo referendum i pridružimo se Rusiji,ionako je Krim na svega 1000 km'', ''ma,samo da se strpimo još malo, Rusi će uskoro da budu u Transnjistriji, pa će verovatno odande da prođu i kroz Rumuniju i Bugarsku u pohodu na Istanbul'' , i slične bajke na koje bi se smejao čak i jedan proruski Lazanski, jer čak i on,u svoj svojoj ljubavi prema filozofiranju i maštanju, ipak zna kad je nešto već puka fantazija i glupost koja se neće nikad desiti.
Suza se barem potrudio pa lepo ispisao i obrazložio svoje viđenje, zašto su ovi pretnja,zašto oni. I hvala mu na tome. Naravno, ne slažem se potpuno s njim i navešću posle i zašto,ali kažem,bar se potrudio da obrazloži. Da da neku notu razuma i argumenta. A kod ovih ostalih iz ove famozne grupice, sve se i dalje svodi na ''Ne mogu mnogo da pričam,ali kad bude,biće''. -A šta će to biti? ''E,to ne znaaaamo''. -Pa,dobro,i šta mi treba da radimo? ''Pa,da se ukopavamo i naoružavamo!'' -A kako to,kojim parama? ''Pa,izvozom i prodajom dobre volje i uzdanjem u novo Rusko osvajanje!'' -Aha. A gde je ta Rusija? ''Tu,je blizu... samo što nije!'' ... I onda se posle čude i besne što ih niko ne shvata ozbiljno nakon ovakvih izjava.
|
|
|
Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 14:33
|
offline
- ante mpt
- Počasni građanin
- Pridružio: 05 Avg 2012
- Poruke: 990
|
Šta se šiptara tiče moje je mišljenje da su oni za SRbiju gotova-rješena stvar.
Sve EU i Obama diktira kao i u nas.Oni njih isto drže za gušu kao i SRbiju,Hrvatsku,Bosnu.....
Tako da je nažalost Kosovo -piši propalo bar jedno 30 godina minimalno a šiptari su u biti dobili šta su htjeli tako da Srbiji od njih ne prijeti opasnost.
Oštrica VS kao i oštrice svih Vojski ne računajući vojsku federacije BIH jer je u biti i nema su istupljene.
Tako da nit će šiptari napast nit će VS napasti nit će itko ikoga napasti.
A bome kakvo je st(r)anje nitko nema volje da išta poduzima jer su svi u q..cu.totalnom.
E sad ako napadnu Rusija,Kina,SAD,Indija,Iran il neka druga velesila onda nam neće pomoći nikakav plan.Nego vadi šta imaš i bjež u šumu.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 14:43
|
offline
- CheefCoach
- Legendarni građanin
- Pridružio: 14 Avg 2011
- Poruke: 6594
|
U kome veku neki ljudi zive? U srednjem veku si morao da osvojis teritoriju kako bi ubirao porez od seljaka-kmetova koji tu zive. Danas je ekonomski sistem drugaciji.
Trgovinski lanci u Srbiji su ili u vlasnistvu stranih koorporacija ili domacih tajkuna. I jedni i drugi iznose novac iz zemlje.
Naftna industrija je u Ruskome vlasnistvu.
Automobilska industrija je mahom u vlasnistvu Italijana.
Duvansku drze Amerikanci i Japanci.
I spisak ide dalje. Mi i dalje imamo namensku industriju, ali i ona po malo skripi jer VS uglavnom podrzava sopstvene plate.
Ima i dalje domacih seljaka po pijacama koji prodaju svoje voce i povrce, ali toga je bilo i u Tursko vreme.
Mi svo vec okupirani, odnosno integrisani u globalni sistem. Globalni sistem ne trpi ratove medju svojim clanicama, jer se tu nema zarade. Ako niste primetili ratovi se desavaju u onim zemljama koje se opiru globalnome sistemu.
A mi cemo jednoga dana postati deo EU konfederacije i onda ce nas stititi velika EU vojska. I EU nas zeli vise nego sto je mi necemo, tako da tu nemamo previse izbora.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 14:50
|
offline
- proka89
- Legendarni građanin
- Pridružio: 29 Avg 2011
- Poruke: 5404
|
Ja sam uvek za jacanje vojske, ali treba biti razuman i realan. Oko nas je sve gola sirotinja isto kao i mi. Jedina iole ozbiljna vojska na nasoj granici je Rumunska, a ni oni nemaju ni vojne ni ekonomske kapacitete za bilo kakav osvajacki rat, a i realno sa njima nikad nismo imali neprijateljske odnose. Kod Rumuna postoji izreka da Rumunija ima samo dva dobra suseda. Jedan je Srbija, a drugi Crno more.
A o ostatku okruzenje ne vredi ni pricati. Eno Bugari dogovaraju sa Grcima da im cuvaju VAP. Albanci sa sve Kosovom su smesni, i ne kazem to zato sto ih podcenjujem, ali oni za nas ne predstavljaju nikakvu ozbiljnu vojnu pretnju. Teroristicku da, ali vojnu u smislu nekakvog osvajanja i direktnog napada sa te strane ne. Pa oni ajde sto nemaju borbenu avijaciju, nego nemaju ni oklopne jedinice, a artiljerija im se svela na minobacace. Sto se tice Hrvatske, stvarno ne znam oko cega bi smo mi vise ratovali sa njima. Oni nemaju kapacitete da napadnu nas, mi nemamo kapacitete da napadnemo njih, a realno gledano nemamo ni razlog da napadamo jedni druge. Madjari takodje vojno po nas nisu nikakva opasnost.
Jedino se u nasem regionu situacija moze zakomplikovati u Bosni. Ali ni nama, a ni Hrvatima nece biti dozvoljeno mesanje ako NATO odluci tako.
A ako se vise nasih komsija udruzi protiv nas (sto je malo verovatno) to ce biti pod patronatom NATO pakta i znacice rat sa NATO paktom. E u tom slucaju smo najebali kako god da okrenes.
Po meni prioritet broj jedan za VS je modernizacija postojece i nabavka nove tehnike. Zatim neko realno povecavanje broja vojnika na dobrovoljnom sluzenju vojnog roka, i povecanje broja vezbi za rezerviste i aktivne vojnike.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 14:51
|
offline
- ante mpt
- Počasni građanin
- Pridružio: 05 Avg 2012
- Poruke: 990
|
CheefCoach ::U kome veku neki ljudi zive? U srednjem veku si morao da osvojis teritoriju kako bi ubirao porez od seljaka-kmetova koji tu zive. Danas je ekonomski sistem drugaciji.
Trgovinski lanci u Srbiji su ili u vlasnistvu stranih koorporacija ili domacih tajkuna. I jedni i drugi iznose novac iz zemlje.
Naftna industrija je u Ruskome vlasnistvu.
Automobilska industrija je mahom u vlasnistvu Italijana.
Duvansku drze Amerikanci i Japanci.
I spisak ide dalje. Mi i dalje imamo namensku industriju, ali i ona po malo skripi jer VS uglavnom podrzava sopstvene plate.
Ima i dalje domacih seljaka po pijacama koji prodaju svoje voce i povrce, ali toga je bilo i u Tursko vreme.
Mi svo vec okupirani, odnosno integrisani u globalni sistem. Globalni sistem ne trpi ratove medju svojim clanicama, jer se tu nema zarade. Ako niste primetili ratovi se desavaju u onim zemljama koje se opiru globalnome sistemu.
A mi cemo jednoga dana postati deo EU konfederacije i onda ce nas stititi velika EU vojska. I EU nas zeli vise nego sto je mi necemo, tako da tu nemamo previse izbora.
Potpisujem svaku.Svaka čast.
Ovaj post od kolege je sažeo sve ono šta mi tupimo ovde.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 15:35
|
offline
- vasiljevic
- Elitni građanin
- Pridružio: 09 Jan 2006
- Poruke: 1519
- Gde živiš: Beograd
|
@stringer bell :
Da mi lepo postavimo stvari na noge, pa da vidimo gde smo.
Vojska ima zadatak da obezebedi sigurnost zemlje i da bude sposobna da kontroliše i odbrani prostor zemlje. Za to njoj treba oprema i naoružanje, treba joj ljudstvo u dovoljnom broju. Šta mi imamo? Avijacija nam je umrla, bog da joj dušu prosti. Tenkovi ... ni remont ne možemo da odradimo kako treba, bog te pita da li bi skupili i 30 ispravnih koliko toliko. Artiljerija nam na izdisaju, prati polako tenkove, mada se nešto kao drži. Više nam trutova nego vojnika u aktivnim borbenim jedinicama. Ministastvo odbrane lepo reklo da je njima prioritet šetkanje po mirovnim misijama. Rezervni sastav vam je nepostojeća kategorija koja je neobučena rulja koju možéte da upotrebite ako nađete spisak i ako se dotični udostoje da se jave. Profesionalci... no comment. Dakle, gospodo, vojsci možete da očitate očenaš, pa počnite da računate kad će biti 40 dana.
Druga tačka je stav da neće biti rata i to je ovde postala tautologija. Ok, prihvatamo.
Dakle, imamo sistem koji je nesposoban da obavi svoju funkciju, imate stav da nećé biti rata. Sad vi treba da nama objasnite zašto se ne ukida vojska? Imati vojsku u sistemu u kome neće biti rata je šizofrena situacija. Zašto se troše bezveze pare? Koji je tvoj rezon da moramo da imamo vojsku? Stav da nema opasnosti od vojnog napada je suprotan sa stavom da se priča o doktrini odbrane zemlje i prihvatanjem da postoji vojska, to je suprotno zdravom razumu. Sad ti nas lepo ubedi da nama treba vojska u skaldu s atvojim stavom da neće biti rata. Prosto. Daj nama ti lepo tu dozu razuma i argumenata koji sam tražiš od nas. Ajd da te vidim.
Inače to važ×i i za ostale: Cheef, Proka i sl. dajte sad argumente.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 15:36
|
offline
- MB120mm
- Legendarni građanin
- Pridružio: 18 Feb 2013
- Poruke: 6177
|
Proka@
Tvoj zadnji pasus je nasa trenutna realnost,a licno sumnjam i da je to izvodljivo,uprkos nekim najavama u tom pravcu.
Nekim novim clanovima,koji su se previse osilili.Uzdrzite se kritikovanja ljudi koji su po znanju ZNATNO iznad vas,Vredjati nekog kog i ne poznajete,mnogo vise govorite o vama samima .I sto rece Vasiljevic,trudno je praviti vise prognoze i za godinu dana unapred,...ali niko nikom ne moze ovde zabraniti da misli!,Uostalom veliko je i pitanje sta je ustvari istina.Kako sam ja razumeo Vasiljevica(i slazem se s njim),ovo su isuvise ozbiljne stvari,da bi se par tinejdzera zabavljalo time.Na svu srecu,...niko se ovde ne pita nista.A ko je u pravu-pokazace vreme.
|
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 15:58
|
offline
- proka89
- Legendarni građanin
- Pridružio: 29 Avg 2011
- Poruke: 5404
|
Napisano: 21 Mar 2014 15:48
vasiljevic ::
Inače to važ×i i za ostale: Cheef, Proka i sl. dajte sad argumente.
Ovo gore sto si iznad napisao nema ama bas nikakave veze sa onim sto sam ja malopre, a i ranije pisao na ovoj temi. Moj stav je da nam je potrebna jaca vojska, ali to tripovanje kako mi treba da pravimo vojsku koja od svakog potencijalnog neprijatelja moze zastititi zemlju je krajnje nerealno za nase uslove, jer mi nismo super sila nego jos jedna u moru malih i relativno slabih zemalja. Mi trebamo biti sposobni da se vojno odbranimo od svakog od nasih suseda pojedinacno, a u krajnjem slucaju nekog manjeg saveza nasih suseda. A to je sasvim moguce ako se odradi ono sto sam ja napisao u zadnjem pasusu svog prethodnog posta.
Ja tebi ne branim da ti zamisljas nekakve po Srbiju apokalipticne situacije, ali meni nemoj da pripisujes stvari koje ja nisam rekao. Srbija prvenstveno mora sebe i svoje interese zastititi kroz diplomatiju, a tu vojska treba da sluzi kao samo jos jedan pridodati argument. Mi sebi ne mozemo vise priustiti ni pobede ni porazae po ceni onih iz Prvog i Drugog svetskog rata. U danasnje vreme za Srbiju bi gubitak 100-200 000 mladih ljudi bio ravan propasti, jer prosecna srpska porodica vise nema 5+ dece, nego 1-2 deteta, a sve cesce ni toliko.
Dopuna: 21 Mar 2014 15:58
MB120mm ::Kako sam ja razumeo Vasiljevica(i slazem se s njim),ovo su isuvise ozbiljne stvari,da bi se par tinejdzera zabavljalo time.Na svu srecu,...niko se ovde ne pita nista.A ko je u pravu-pokazace vreme.
Ja nisam nikakav tinejdzer (polako mi se blizi 25-ta) i ne zabavljam se nego iznosim svoje misljenje isto kao i drugi. Ja sam svoje misljenje izneo sasvim argumentovano, i ne trazim da se bilo ko sa istim slozi. Sam si lepo rekao ne pita nas ovde niko nista.
|
|
|
|
Poslao: 21 Mar 2014 16:04
|
offline
- MB120mm
- Legendarni građanin
- Pridružio: 18 Feb 2013
- Poruke: 6177
|
Ne pali se,nisam mislio na tebe.Za neke znam da jesu,a neki pisu kao da jesu.Napisao sam lepo da se tvoj zadnji pasus poklapa s onim sto se planira,a delom s onim sto se samo najavljuje(a pitanje je hoce li ISTA biti realizovano).Tacno ja razmisljam malo radikalnije po pitanju vojske,a o diplomatiji ne bih ovde.Nije tema.
|
|
|
|