Enigma JNA - Podzemni Aerodrom "Željava"

357

• Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@samir82....

Na svim vojnim aerodromima sve aktivnosti se odvijaju kroz odredjeni stepen pripravnosti.
Tako, npr. pripravnost br.3 znaci da je situacija normalna, sve aktivnosti se odvijaju prema unapred utvrdjenom planu (svo osoblje aerodroma je na radnim mestima, a dezurna smena pilota, ili dezurna para, je u prostorijama za odmor)
Dezurni avioni su naoruzani, a na nnjih je prikopcan uredjaj za startovanje. U ovakvoj situaciji je potrebno nekoliko minuta za poletanje.
Pored opisane pripravnosti postoji jos nekoliko stepeni pripravnosti, a najvisi sepen pripravnosti je onaj u vazduhu
U ovoj situaciji piloti patroliraju (kruze) u zoni ocekivanja i cekaju naredjenje na radio vezi.
Nadam se da je sad malo jasnije Wink

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 18 Feb 2007
  • Poruke: 420
  • Gde živiš: Bihać BiH

Znači kakvo je stanej tolika je i pripravnost ko u vojsci,ako je neprijatelj blizu pripravnost na 100 % ak osi daleko pripravnost na 50 %
To je znači to hvala @cezare

Dopuna: 08 Okt 2008 18:27

Evo informacije iz prve ruke čovjeka koji je gradio sa frimom željavu.
Ventijacije su kopane odozdo da se ne primjeti gore gdje izlaze,žnači što manje da se primjete,radila je posebna ekipa na betoniranju isti.
U Plješevici iznad željave imate neke dimnjake koji su u viodu bukvi kao neki ventiliacijski otvori sad zašto su služili čovjek nezna

• Pridružio: 04 Sep 2005
  • Poruke: 678

Dopuna: 13 Okt 2008 17:58

yufighter ::Konacno je izvrsen update na google earthu i za podrucje Zeljave, sada je mnogo kvalitetnija rezolucija, ali ne kao sto sam ocekivao kao npr kod Batajnice ali ipak se vidi mnogo bolje nego do sada.

Ipak greska! To nije klasicni update tog podrucja (ne moze se uociti klasicni kvadrat sa boljom rezolucijom). Sada se je kompletan prikaz bolji, tako da se, kao i Zeljava, vide delovi Pristinske rupe, zatim se tako vidi i severni deo Batajnice, dakle kompletan update celokupne teritorije. Zagrljaj Zagrljaj

• Pridružio: 04 Sep 2005
  • Poruke: 678

Citat:Mozes li negde da okacis te snimke?

To nije problem, ali lakse ti je da instaliras google earth pa da gledas sta hoces.

• Pridružio: 18 Feb 2007
  • Poruke: 420
  • Gde živiš: Bihać BiH

Evo da vam kažem premijerno ulica u Bihaću gdje je bio dom pilota znate vi koji ste bili tu i služili dobila je ime "ulica vazduhoplovaca" ako nekoga zanimaju fotke tog doma i sale doma pilota neka mi samo javi

• kripo  Male
  • Počasni građanin
  • Hvatac zjala
  • Pridružio: 19 Sep 2006
  • Poruke: 760
  • Gde živiš: Citizen of World

Evo sad gledam Google Earth, i dobra vijest je da je Google konacno malo poboljsao rezoluciju. Ne maximalno ali mnogo bolje nego sto je bilo...

• gvero  Male
  • Pridružio: 27 Okt 2008
  • Poruke: 1

Dobar dan. Nakon odlaska mog prijatelja na Zeljavu ovog ljeta trazio sam po netu podatke o Zeljavi i naletio na ovaj zanimljivi forum i nakon par dana sam shvatio da i ja moram posjetiti ovu bivsu vojnu bazu. Posto sam biciklista kao i moji prijatelji isplanirao sam izlet biciklima da u jednom danu s biciklima posjetimo Zeljavu i vrh Licke Pljesevice.
Dosli smo rano ujutro (26.10.) sa autima iz Zagreba i sparkirali se u selu Zeljavi da bi potom buiciklima posjetili tunele,piste i vojarnu a nakon obilaska tih objekata imali smo i svoju omiljenu biciklisticku disciplinu penjanje na Golu Pljesevicu.
Sta se tice samih tunela bilo nam je jako zanimljivo vidjeti ovo veliko zdanje a mojim prijateljima jos i zanimljivije jer nisu bili upoznati poput mene o ovoj vojnoj bazi. Citajuci po forumu stekao sam dojam da se mora imati maske za disanje, gojzerice a kad se izide iz tunela ne prepoznas se od crne oprasine. Sve to nije istina jer nitko od nas nije bio prljav od prasine a prosli smo od ulaza br. 2 sve do zvjezde a tamo smo usli u sve prostorije a i cini mi se da bas nacrti nisu 100% precizni jer mi se sve cini manje nego sto nacrti govore. Mozda smo bili prebrzi Smile
Imali smo rasvjetu za bicikle od Sigminih 10W do superleda koji daju 800lumena rasvjetu a to nam je bilo vise nego dovoljno tako da ni ne stoji da moras imati neke jake reflektore.
Po povratku iz tunela prema vojarni Zeljava zaustavila nas policija i napravila kontrolu nasih osobnih jer nas je netko prijavio iz sela da smo krenuli prema tunelima?
Policajci su bili ljubazni a za ubuduce posjete samo se treba najaviti policiji (hrvatskoj) i nebi trebalo biti nikakvih problema.
Biciklima od Zeljave do Gole Pljesevice ima oko 27 km ili 3h lagane voznje.
Na Goloj je bilo predivno i toplije za kojih 7-8 celzijusa jer je ispod 1200m/nm bilo oblacno a na vrhu sunce.
Svi smo se iznenadili kad smo vidjeli koliko gore ima tunela.
Svakako ako idete na Zeljavu posjetite i Golu Pljesevicu jer je gore predivan pogled.
Pozdrav

• alenok
  • Pridružio: 25 Okt 2007
  • Poruke: 8

E konacno pravo drustvo da se pridruzim jednoga dana posjeti Zeljavi - biciklisti. Inace sam iz Papara kod Bihaca, selo odmah ispod piste 2 a sada zivim u Kanadi. Presao sam cijelu Kanadu biciklom u roku 3 mjeseca u ljetu 2001, ali ipak sam se znojio citajuci da ste isli biciklom gore do vrha. Svaka cast momci.

• aamko
  • Pridružio: 31 Okt 2008
  • Poruke: 3

da se predstavim,ja sam amir arnautovic iz bihaca i forum je super jer i mene zeljava zanima mnogo,bio sam dosta puta tamo i prije rata sam igrao fudbal za vojni klub koji bio smjesten na zeljavi a zvao se krila krajine tako da sam dosta vidio zeljavu a da se nisam ni nadao...bio sam i u ratu tamo i poslije rata

Dopuna: 31 Okt 2008 8:03

znao sam i neke pilote .....kole ,stevan janjanin moj mkomsija koji bio oboren kod kostajnice cini mi se ,srecko jeremic i znao sam dosta tehnicara a akoi ima i fudbalera iz pomenutog bivseg kluba volio bi da mi se jave

Dopuna: 31 Okt 2008 8:06

u bivsem domu pilota u bihacu je sada smjestena porezna uprava i jedan dio vlade usk a ulica se zove danas mehmed.maka dizdara znam jer je od moje kuce 30 metara

Dopuna: 31 Okt 2008 8:54

pozdrav prijateljima na forumu ,ja sam iz bihaca,zovem se amir i igrao sam fudbal za klub koji je bio na zeljavi a zvao se krila krajine i bio je cla tadasnje medjuopstinske lige ako ima neko od bivsih igraca volio bih da mi se javi 061-197866

Dopuna: 31 Okt 2008 10:22

• Pridružio: 19 Feb 2006
  • Poruke: 11156
  • Gde živiš: Banja Luka

@aamko....

Dobrodosao na forum Smile
Radi preglednosti i estetike post-ova, pokusaj koristiti opciju "izmeni"
Citat:jos je jedan pilot udario u pljesevicu zbog slabog navodjenja ili ....13.08.0.91. nas biscanin dzalev roman
Ne bih rekao da je bilo lose navodjenje, jer je avion bio u zoni AKL-a Wink
Citat:zovem se amir i igrao sam fudbal za klub koji je bio na zeljavi a zvao se krila krajine
Ako se vratis nazad, u temu, mozes videti i fotografije FK "Krila Krajine" Wink

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 1326 korisnika na forumu :: 33 registrovanih, 4 sakrivenih i 1289 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: _Rade, babaroga, Brana01, ccoogg123, Dimitrise93, DonRumataEstorski, dozorni, Fabius, Goran 0000, hyla, ikan, jackreacher011011, Kruger, Kubovac, kybonacci, ljuba, marsovac 2, Mcdado, Mercury, milutin134, minmatar34957, mnn2, nemkea71, NoOneEver Dreams, oldtimer, raptorsi, robertino, Srle993, vlad the impaler, Vlad000, voja64, zdrebac, zzapNDjuric99