DeAgostini "Veliki jedrenjaci "kolekcija

• Novi MyCity građanin
  • Pridružio: 18 Nov 2004
  • Gde živiš: Sremski Karlovci

Kad napravim oba mislio sam da odlucim da ih postavim kao manji na vecem i zato me interesuje da li je nas brod imao jedan camac ili vise? Da li bi bila greska staviti ih vise?

Takodje obzirom da su camci pravljeni za prezivljavanje na okeanima (sa jarbolima i jedrima), ne verujem da su oni bili uski. Zbog toga mislim da je islo na jednog veslaca po jedno veslo, odnosno da veslac nije sedeo na sredini camca i koristio dva vesla.

Pozdrav

• Poruke: 0

gille ::Na sledecoj slici se vidi laserski isecen camac oko 80mm (skinut sa stranih foruma) i Amatijev 105mm koji sam narucio nakon rasprave na nasem forumu.

Pozdrav

Ovo izgleda super..Što se tiče dimenzija, u pravu si.Malo sam proučio Rusa.NJegov lepi čamac ima dimenzije 126x44x19,5mm.Širina od 44mm u našoj razmeri je oko 2,5m što će reći da su po dva mornara sedela na jednoj "klupi".Mislim da su ponekad stavljali i čamac na čamac.Solajiću, oglasite se kao najbolji poznavalac.

Napisano: 12 Maj 2014 8:22

Smile
Gotovo je sigurno da je DA čamac koji se isporučuje u drugoj, manjoj razmeri od 1:50. Dimenzija bi mu bila oko 3m dužine što je smejurija s obzirom da galvni čamac na brodu nije bio manje dužine od nekih 6m, što bi vrlo dobro odgovaralo ovoj dimenziji 126x44x19mm. I u pravu ste, na takvim pinakama, uvek su veslala dva mornara u redu, tj. bilo je jedno, relativno dugačko veslo po mornaru. Dužina takvih vesala, s obzirom da se veslalo sa dve ruke nije bila manja od 2,5-3m a možda i duže. (Često bi u neprilici mogli da ga koriste i kao pomoćni jarbol za jedro)

Ovaj čamac na slici je zaista lep i možemo samo da žalimo što nam DA nije takav isporučio.

Naravno, moguće je uz odgovarajuću montažu da se postave čamac na čamac, i to se nekada i radilo, tako da ovaj mali čamac DA bude montiran iznad velike pinace - to bi onda već imalo smisla.
Inače ti čamci, najčešće zvani pinake (pinnace) si obično bili opremljeni i pomoćnim jarbolom i kosnikom za latinsko jedro, buretom za vodu i rum, veslima, užadima, kofama, harpunom, kofama, sidrom i sl.

Dopuna: 12 Maj 2014 10:28

Citat:UPOZORENJE SVIMA:Kupio sam ovaj kit čamca od 108mm.Košta 10€.Mislio sam da je dobro odrađeno.Međutim, pogledajte sliku-katastofalno laserski sečeni delovi, furnir za oplatu lipa koja je sva krzava, rebra puna- zamislite našta bi ličio čamac kada bi se tako napravio.Kada sam pokušao da rebra isečem tako da izgledaju kao prava i da onda mogu da postavim pod i unutrašnju oplatu,šper se cepao-obično ispadne srednji sloj.Ono što je Jovan(Pru) odradio sa metalnim modelom i furniranjem je odlično rešenje,jedino što bi trebalo da je duži(trenutno nemaju ni tu dužinu a kamoli duži).Ja sam dobijene delove preslikao na mahagoni furnir od 2mm, i pokušaću da napravim pravu stvar.Uglavnom, ne bacajte pare na ovaj kit koji sam ja kupio-mislio sam da za te pare dobijam nešto dobro.DA, pogledajte uputstvo koje sam dobio-to je sve-katastrofa.

Kapetane, sasvim su u redu ta rebra, i taj model ( sem platica koje su krzave). Naime , platice se ne lepe na ta rebra, to je samo forma da bi se napravio oblik
Procedura je da se ta rebra zalepe u rasteru na osnovu i to "naopačke", onda se okvase trakice debljeg furnira ( 0,9mm recimo) i saviju preko rebara fiksirajući krajeve čiodom ili gumicama. Naravno te trake koja su u stvari rebra ne lepiš na ova rebra.

Kada se to osuši i zadrži oblik, lepe se platice samo na trakice fiksirane na rebrima i kada je sve gotovo, zalepiš preko toga svega kobilicu koja ti je tu data. Digneš sve sa kalupa koji ipet možđeš da koristiš - i to je to.

Ovde na slikama možeš da vidiš princip izrade čamca
todd.mainecav.org/model/constellation/boats.html

s.solajic ::Napisano: 12 Maj 2014 8:22

Smile

Dopuna: 12 Maj 2014 10:28

Ovde na slikama možeš da vidiš princip izrade čamca
todd.mainecav.org/model/constellation/boats.html[/quote]
Hvala za ovo "kapetane"-ako ste na mene mislili.
Ovaj metod sa linka je odličan, ali pogledajte malo bolje delove koje sam ja dobio-sa njima ne može da se odradi kao u brošuri.Rebra su prorezana kao i kobilica (po sistemu DEA.Najšire rebro nema ni 2cm.I sve to za 10€?

• Gde živiš: Beograd

Htedoh samo da kažem da se ovi delovi takvi kakvi su mogu iskoristiti za kalup na kome mogu da se prave serije ovakvih čamaca. Ja bih to sastavio tako kako jeste i zalepio sve na podlogu obrusio kobilicu i pramac do visine rebara da bih mogao lepo da stavljam rebra od trakica, i onda primenio metod sa onog sajta. kada se školjka osuši, jednostavno se podigne sa kalupa, a isti kalup se može opet koristiti za sledeći čamac.

Sasvim je sigurno da onaj čamčić od DA neću stavljati na brod (odgovara mi savršeno po veličini i razmeri za drugi brod u izgradnji - Golden Hind koji je u manjoj razmeri) a za SGB ću da pravim čamac na kalupu po metodi koja je prikazana na ovom sajtu.

Ako budem imao vremena, napraviću možda i više ovakvih kalupa za čamce od 6 do 12cm i ostaviti za kasnije kao deo standardnog pribora i alata za izradu brodova.

Ovo su planovi po kojima ću verovatno da radim čamce.

• Pridružio: 31 Jan 2013

Napisano: 12 Maj 2014 20:27

Dopuna: 12 Maj 2014 20:30

Ovako izgleda ostatak moje ladje,zamolio bih za komentare,sta valja a sta ne.Pozdrav i hvala...

• Gde živiš: Beograd

Citat:Imam jedno pitanje kako ste regulisali ovaj deo gde ide Kormilo.Deo koji sam dobio je iste debljine kao i osnova ali kada sam stavio oplatu dobio sam znatno vecu sirinu koja ne pokriva letvice sa prednje strane kao na slici.Gledao sam na vasim slikama ali mi nije jasno.Molim za pomoc.Hvala...

Hmm, sada je prilično kasno za ispravke s obzirom da si već postavio i završnu mahagoni oplatu.
U principu to se rešava tako što se u postupku šmirglanja i brušenja rebara, kobilica takođe šmirglanjem stanjuje postepeno prema kraju prateći pravac naleganjq platica.

Stanjivanje tog kraja može i kombinovanjem tako da se delimično šmirglanjem stanji kobilica u konus a delimično šmirglanjem skida postepeno debljina platica prema kobilici.

I jedno i drugo sada više nije moguće uraditi. Dodatni problem ti predstavlja što čak ni platice ne naležu potpuno na kobilicu pa dobijaš dodatnu širinu u prazninama zbog lošeg lepljenja i naleganja.

U vom trenutku ne pada mi ništa pametno na pamet izuzev eventualno da pokušaš da sa obe strane kobilice nalepiš i jednom ili dva sloja stepenasto prema kraju višak platica a zatim da šmirglanjem napraviš trapezni oblik preseka kobilice i to tako da najširi deo naleže i pokriva tvoje platice a da se praktično sužava na debljinu kobilice na ivici gde se montira kormilo.
Pokušao sam šematski da prikažem šta sam mislio. Znam da ovo nije najbolje rešenje ali nije mi na pamet palo ništa bolje s obzirom u kojoj si već fazi izrade broda.

• pru959  Male
  • Novi MyCity građanin
  • Jovan Pandurov
  • stolar
  • Pridružio: 17 Maj 2013
  • Gde živiš: Pančevo

Auu Vlado, malo si zakasnio sa pitanjem. Preskočio si jednu fazu u radu. Trebao si posle lepljenja prve oplate i prilikom šmirglanja da posebno doteraš taj deo na krmenom delu ( prikazan na slici ), to jest da ivice koje su obeleženo crvenim linijama turpijanjem i šmirglanjem svedeš na meru od 4 mm, pa tek onda da lepiš drugu oplatu.U tom slučaju ti se ne bi pojavila ova denivelacija između tog dela kobilice i buduće statve, koja je debljine 4 mm. Tačnije pojavila bi se neznatna razlika , koja je jednaka dvostrukoj debljini druge ( furnirske oplate), što je zanemarljivo .
Trenutno nemam ideju šta bi mogao da uradiš , kako bi što bolje eliminisao ili ublažio ovu grešku Confused , a da ti kažem da lepiš novu drugu oplatu, pošto odradiš ono što si preskočio........uffff.
Možda će neko od iskusnijih imati nešto pametno.

Pozdrav, Jovan.

• Pridružio: 31 Jan 2013

Napisano: 12 Maj 2014 22:22

Znam da je to sada veliki problem,jbg u upustvu to nije bilo naznaceno a nikako nisam mogao znati sta sledi toliko unapred a i ovo mi je prvi ovakav poduhvat.Mislim da cu da uradim kako je s.solajic rekao ako se ne pojavi neko sa novom idejom.Hvala na brzim odgovorima,pozdrav..

Dopuna: 12 Maj 2014 22:25

Pratim Ovaj forum od samog pocetka,ne znam kako mi je to promaklo...

Napisano: 12 Maj 2014 22:52

Ajde sad i ja da malo pametujem.Ja bih prvo super lepkom zalepio sve oplate da lepo legnu na kobilicu.Trebaju ti jake stege ili da držiš prstima dok lepak ne uhvati.Onda turpijaš i šmirglaš dok ne dođeš do "nule"-debljine od 4mm.Onda zaseci sav furnir koji je stanjen i zalepi novi koji će ići do kraja-ako imaš furnir, ako ne naći ćemo ga.Izaberi najbolje od svih nas dobronamernih.Pozdrav.
PS.Svi smo po negde grešili, ali učimo od drugih.

Dopuna: 12 Maj 2014 23:40

s.solajic ::Da, potpuno ste u pravu i zaista je žalosno šta sve prodaju i podvaljuju. Izgleda do takve prevare nisu samo naša specijalnost.

Ovo su planovi po kojima ću verovatno da radim čamce.

I meni se sviđa ovaj plan.Kada sam napravio razmeru da čamac bude 12cm, onda mi je najveća visina bila oko 1cm.To odgovara proporcijama modernijih dugačkih čamaca.Ja bih visinu podigao za oko 5mm što bi bila bolja razmera,šta mislite!

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 1366 korisnika na forumu :: 29 registrovanih, 2 sakrivenih i 1335 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: babaroga, bojank, bojcistv, ccoogg123, darkangel, DonRumataEstorski, dragoljub11987, Excalibur13, galijot, hyla, ikan, jackreacher011011, janbo, Kruger, Kubovac, Leonov, Mcdado, Mercury, Milometer, Milos ZA, mnn2, nenad81, NoOneEver Dreams, novator, sasa87, Srle993, Trpe Grozni, Vlada1389, VP6919