Koji su Nemački tenkovi upotrebljavani na našim prostorima....

15

Koji su Nemački tenkovi upotrebljavani na našim prostorima....

offline
  • Nebojša Đokić
  • vojni istoričar
  • Pridružio: 03 Jun 2010
  • Poruke: 4069
  • Gde živiš: Novi Beograd

Kales jeste ali sam gore naveo da je to MOJA greška. Oba tenka koja su učestvovala u napadu na Kraljevo su bili Hočkis H-35 iz II PzAbt. 202 PzReg. Treći tenk Reno R-35 je bio iz 12. oklopne čete za specijalna dejstva. On je bio neispravan u vreme napada i zato nije učestvovao u napadu. Njega su Nemci kasnije povratili i popravili. Povratili su i Hočkise ali su oni bili toliko oštećeni da nisu opravljani. Problem je što se iz nemačkih izvora ne vidi kada je i gde je drugi Hočkis zarobljen. Ima za jednoh Hočkisa i za Renoa R-35. Pošto sam znao da su u napadu na Kraljevo učestvovala 2 tenka pogrešno sam zaključio. Tek po objavljivanju teksta u Oružju došao sam do filma snimljenog u Gornjem Milanovcu gde sam jasno video da je reč o Hočkisima. Ni do danas ni ja a ni Dragan Savić (koji je još više od mene pročešljavao nemačka dokumenta o tenkovima) nismo našli u nemačkim dokumentima kad je i kako zarobljen taj drugi Hočkis. U svakom slučaju u Gornjem Milanovcu i u napadu na Kraljevo definitivno su oba bila pod četničkom komandom. Što se tiče neispravnog Renoa ne bi mogao da garantujem u čijim je rukama on bio al on sigurno nije učestvovao u napadu čiji god da je bio.
U vreme kad sam pisao tekst ja sam imao jedan nemački dokument u kome piše da su napadu učestvovala dva Hočkisa al pošto je ove tenkove spreda iz daljine vrlo teško razlikovati mislio sam da su se Nemci zeznuli ali ipak nisu.



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 06 Feb 2010
  • Poruke: 2400

ltcolonel ::Kales jeste ali sam gore naveo da je to MOJA greška. Oba tenka koja su učestvovala u napadu na Kraljevo su bili Hočkis H-35 iz II PzAbt. 202 PzReg. Treći tenk Reno R-35 je bio iz 12. oklopne čete za specijalna dejstva. On je bio neispravan u vreme napada i zato nije učestvovao u napadu. Njega su Nemci kasnije povratili i popravili. Povratili su i Hočkise ali su oni bili toliko oštećeni da nisu opravljani. Problem je što se iz nemačkih izvora ne vidi kada je i gde je drugi Hočkis zarobljen. Ima za jednoh Hočkisa i za Renoa R-35. Pošto sam znao da su u napadu na Kraljevo učestvovala 2 tenka pogrešno sam zaključio. Tek po objavljivanju teksta u Oružju došao sam do filma snimljenog u Gornjem Milanovcu gde sam jasno video da je reč o Hočkisima. Ni do danas ni ja a ni Dragan Savić (koji je još više od mene pročešljavao nemačka dokumenta o tenkovima) nismo našli u nemačkim dokumentima kad je i kako zarobljen taj drugi Hočkis. U svakom slučaju u Gornjem Milanovcu i u napadu na Kraljevo definitivno su oba bila pod četničkom komandom. Što se tiče neispravnog Renoa ne bi mogao da garantujem u čijim je rukama on bio al on sigurno nije učestvovao u napadu čiji god da je bio.
U vreme kad sam pisao tekst ja sam imao jedan nemački dokument u kome piše da su napadu učestvovala dva Hočkisa al pošto je ove tenkove spreda iz daljine vrlo teško razlikovati mislio sam da su se Nemci zeznuli ali ipak nisu.


какав филм?



offline
  • Pridružio: 03 Apr 2008
  • Poruke: 5483

AcaNik ::

какав филм?


Citat:Inače postoji film sa 12 snimaka ovih tenkova u Gronjem Milanovcu ali ne znam zašto se stalno vrte samo dve tri fotografije a ne i ostale.

Sa prethodne strane.

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2007
  • Poruke: 775

Navodno snimljeno u Dimitrovgradu.



Slika je sa foruma Politikinog Zabavnika - "Beograd koga vise nema"
http://politikin-zabavnik.rs/pz/content/beograd-ko.....&pa__=

offline
  • Nebojša Đokić
  • vojni istoričar
  • Pridružio: 03 Jun 2010
  • Poruke: 4069
  • Gde živiš: Novi Beograd

Ne znam šta se desilo sa mojom porukom od juče al da ponovim. Tenkovi su snimljeni kako se navodi na fotografiji u srpskom gradu Caribrodu a to je današnji Dimitrovgrad a ne Danilovgrad. Snimljena je skoro sigurno tokom Aprilskog rata verovatno 8. aprila.

offline
  • Pridružio: 08 Sep 2005
  • Poruke: 5663

ltcolonel ::Kales jeste ali sam gore naveo da je to MOJA greška. Oba tenka koja su učestvovala u napadu na Kraljevo su bili Hočkis H-35 iz II PzAbt. 202 PzReg. Treći tenk Reno R-35 je bio iz 12. oklopne čete za specijalna dejstva. On je bio neispravan u vreme napada i zato nije učestvovao u napadu. Njega su Nemci kasnije povratili i popravili. Povratili su i Hočkise ali su oni bili toliko oštećeni da nisu opravljani. Problem je što se iz nemačkih izvora ne vidi kada je i gde je drugi Hočkis zarobljen. Ima za jednoh Hočkisa i za Renoa R-35. Pošto sam znao da su u napadu na Kraljevo učestvovala 2 tenka pogrešno sam zaključio. Tek po objavljivanju teksta u Oružju došao sam do filma snimljenog u Gornjem Milanovcu gde sam jasno video da je reč o Hočkisima. Ni do danas ni ja a ni Dragan Savić (koji je još više od mene pročešljavao nemačka dokumenta o tenkovima) nismo našli u nemačkim dokumentima kad je i kako zarobljen taj drugi Hočkis. U svakom slučaju u Gornjem Milanovcu i u napadu na Kraljevo definitivno su oba bila pod četničkom komandom. Što se tiče neispravnog Renoa ne bi mogao da garantujem u čijim je rukama on bio al on sigurno nije učestvovao u napadu čiji god da je bio.
U vreme kad sam pisao tekst ja sam imao jedan nemački dokument u kome piše da su napadu učestvovala dva Hočkisa al pošto je ove tenkove spreda iz daljine vrlo teško razlikovati mislio sam da su se Nemci zeznuli ali ipak nisu.


E, hvala. nisam upućen u tematiku pa sam samo onako pitao.
A što se tiče nemaca verujem da nisu ni spominjali da su izgubili tenkove.

Zamisli da li je nemac smeo da napiše da su mu Balkanci oteli dva tenka... mislim da bi komandantu armiej za to letela glava... Verovatno nije ni spomenuto a tewnkovi su otpisani kao žrtve gerilskih napada itd...

offline
  • Pridružio: 28 Okt 2007
  • Poruke: 775

offline
  • Pridružio: 30 Dec 2011
  • Poruke: 158

Vl veliki ::Navodno snimljeno u Dimitrovgradu.



Slika je sa foruma Politikinog Zabavnika - "Beograd koga vise nema"
politikin-zabavnik.rs/pz/content/beograd-ko.....&pa__=


Potkrala vam se mala greska kolege sa foruma.
Sto se tice lokacije, to ne znam, ali sigurno nije bio april 1941 posto ovaj PzKpfw III nosi top kalibra 7.5 cm pod oznakom Kwk 24.
To je moralo biti snimljeno kasnije, cak mozda i posle 1942 godine, kada se zvanicno ovi topovi montiraju na N i M varijante ovog vozila.

offline
  • Pridružio: 21 Maj 2008
  • Poruke: 11315

husky ::Potkrala vam se mala greska kolege sa foruma.
Sto se tice lokacije, to ne znam, ali sigurno nije bio april 1941 posto ovaj PzKpfw III nosi top kalibra 7.5 cm pod oznakom Kwk 24.
To je moralo biti snimljeno kasnije, cak mozda i posle 1942 godine, kada se zvanicno ovi topovi montiraju na N i M varijante ovog vozila.

На слици је PzKpfw IV, који је од почетка носио кратки топ од 75мм, те ово није грешка.

offline
  • Nebojša Đokić
  • vojni istoričar
  • Pridružio: 03 Jun 2010
  • Poruke: 4069
  • Gde živiš: Novi Beograd

Husky ako imaš dilemu samo prebroj točkove - Pz III ih ima 6 a Pz IV više čitavih 8 i nema greške.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 854 korisnika na forumu :: 34 registrovanih, 9 sakrivenih i 811 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 2918 - dana 22 Nov 2019 07:48

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., aljosa7, Alojz Hauptman, Apok, aramis s, bmw335d, bojan313, Boris90, celik, djboj, Dragan Mačak Damljanović, Drug pukovnik, ikan, Jimmy4, kljift, lacko, ladro, ljuba.b, lukalaban1244, Marko Marković, Maschinekalibar, mačković, Mercury2, nradukic, Pavlov A.A., pedjolino76, Revolucion, sasa.zoric, tomigun, Toni, Vlada1389, voja64, wizzardone, 119