Kontroverze vazdušnog rata 24/03/99 - 24/06/99

online
  • Pridružio: 08 Avg 2019
  • Poruke: 5363

Da li bi mogla da se otvori tema za pogodjenje i oborene avione, sa slikama? Potvrdjene. Ali bez nekih komentara, kao neka arhiva.

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 13 Feb 2015
  • Poruke: 110

Kubovac ::

Druga slika pokazuje oštećen A-10, za koji smo takođe znali od ranije. Ne zna se pouzdano kojim sredstvom je avion pogođen (verovatno Kub ili Strela-10), ali se to desilo 11/05/1999 takođe iznad KiM:

"A-10 AFAC operations at Gioia commenced within 24 hoursof arrival. With the growing success of strikes against theirThird Army, the Serbs increased their active air defenses. A-10 AFACs began reporting barrage-fired AAA and SAMlaunches. On 2 May, an A-10 AFAC was struck by an SA-14infrared-guided SAM and was forced to recover at Skopje AB,Macedonia. On 11 May, another A-10 AFAC was struck be-neath the cockpit by a mobile SAM; fortunately, that missilefailed to detonate, and the jet was able to recover to Gioia."

• Pridružio: 01 Avg 2011
  • Poruke: 87

@kubovac
Da li mozda imas informaciju o letovima nasih pilota 1999 godine. Konkretno me interesuje period izmedju 26. i 30. marta 1999, tada sam u sklopu 211.OKB bio na KiM u reonu planine Bajgore i licno svojim ocima video 2 G-4 ili Orla koji su prateci konfiguraciju terena leteli prilicno nisko. U trenutku preleta sam ih bukvalno gledao kao sa terase kako prolecu uvalom ispod mene. Voleo bih da znam o tom preletu nesto vise.
Hvala puno

online
  • Zidam zgrade i fasade ......... I armiram, betoniram. Utovaram, istovaram i nikad se ne odmaram.
  • Pridružio: 14 Dec 2005
  • Poruke: 25034
  • Gde živiš: Na istoj adresi ali promenih četiri države

G-4 je leteo sa niškog aerodroma.
Orlovi sa Lađevaca i Ponikvi.
Svi su leteli u navedenom periodu tako da je pitanje šta si tačno video.

• Pridružio: 16 Jun 2010
  • Poruke: 3152
  • Gde živiš: bela crkva banat

како ли ми промаче ова тема...

елем, кубовац, шта мислиш о овој позицији куба који је завршио у бугарској? знам зашто питам, а питам зато што знам да су били у том реону више пута и одатле дејствовали. на теми о кубу сам описао дејство са западне стране тог узвишења званог грамада (гледа ка нишу), али тад су тукли са две ракете јужно од ниша и било је активирања бг. то је било на ђурђевдан. сутрадан су посејали бомбе по граду.

кад смо код бугарске, бугарски бајкери су ми потврдили да је било слетања погођених авиона на софијски аеродром (ф18 погођен изнад ниша?), али и да је један авион пао на бугарску територију одмах иза границе. то је уствари био пар авиона који је био јако ниско, дошао са истока, не могу да проценим висину али су се пилоти видели, гађали шта су гађали (не могу да се сетим тренутно, али чини ми се да беше бетонски мост) и изнад аеродрома улетели у ватру пат-ова. даље дешавање нисам видео од кућа, али пар минута касније видео сам их северно од града како беже ка истоку, покушавају да хватају висину, један је вукао црни а други бели дим. сасвим ми се уклапа ситуација, "црни" је пао а "бели" слетео у софију.

тему сам ишчитао, али више јер ме је занимало шта све има. ових дана читаћу поново и ако дозвољаваш коментарисаћу са цитатом шта мислим и шта сам лично видео. јесдноставно нисам могао да памтим све...

за сада опет још једна контроверза коју ми ни ти ни било ко други није разјаснио, а већ сам питао неколико пута. тиче се дејства куба 25.3. око 8 увече из правца трупалских шума ка југу. ракета је полетела, достигла неку висину, не много, затим је летела хоризонтално, а онда је почела да се пење и пресекла "нешто" на пола што је пало као две кугле у пламену. ударац се чуо као да си ударио у лим. ово сам лично гледао, и не прихватам објашњење да се није десило. нити сам ћорав, нити сам луд.

Promakla ti ova tema? Ajde....ovaj put ti "opraštam"! Wink

Šalim se....javim se sa nekim podacima oko tvojih pitanja tokom dana (večeras). Sada "ne postizavam"! Wink

@ssekir75

Što se tiče lokacije baterije Kub koja je 14/05/99 dejstvovala na NATO avione, a čija je barem jedna raketa završila u Bugarskoj, mogu ti reći da sam ja to potpuno "iskustveno" odredio, a ne iz nekih izvora.
Ipak, u međuvremenu sam "istraživao" i saznao približniju lokaciju i vreme dejstva baterije Kub iz sastava 230. srp PVO Kub-M iz Niša.
Baterija je dejstvovala 14/05/99 oko 17:05 časova sa položaja Gramada jugoistočno od Svrljiga, ali ne toliko daleko od samog grada, tako da je precizniji položaj upravo između "tvoje i moje projekcije".

Postavljam crtež:

Što se tiče tvog drugog pitanja oko dejstva baterije Kub-M iz sastava 230. srp PVO, mogu ti potvrditi da se dejstvovalo 26/03/99 i to u 02:35 časova, sa položaja nedaleko od sela Rujnik....
Nemam nikakvih informacija o rezultatu gađanja....

• Pridružio: 16 Jun 2010
  • Poruke: 3152
  • Gde živiš: bela crkva banat

прво, морам да се насмејем. у сврљишко се масовно слави и ђурђевдан и јеремија, и на оба датума било је дејства. још тад сам са мајком коментарисао да су натисти будале. уместо да лепо дођу у сврљишко ко људи на јагњетину, они ће гађају... друго, пошто ми је мајка сврљижанка познајем крај. тачка коју си ти лоцирао је отприлике око села рибаре и белоиње, одакле је моја прабаба. суседно село црнољевица, где сам такође имао родбину, даље округлица где је рођен мој деда итд. не одговара терен. узано је, то је котлина око тимока. с леђа истина доста штите сврљишке планине, али и у том правцу такође имаш планине које ометају радар, а негде ближе врховима да га поставе је скоро немогуће јер је прилично шумовито. поред тога, то није грамада. грамаду сам баш и означио. она је релативно "чиста" и са ње имаш феноменалан поглед на све стране. то је део који покривају слова "ИЈА" на "тачнијој локацИЈИ" и даље ка месту које сам ја означио. по томе да су били јужно а близу самог града, то му дође отрпилике место где је слово С у имену града. какогод, нађосмо га.

што се тиче другог дела, не одговара ни време ни датум. ракета је ишла отприлике ка југу, западно од града правцем трупале-међурово. прилажем карту како сам ја то видео. стрелицом је обележено место где сам био тад, а линија представља лет ракете. до места где је отприлике пресекла то "нешто" и наставила даље. и не, нису бустери. видео сам како то изгледа.

@ssekir75

Ne želim da ulazim u raspravu oko ovoga jer mi nije toliko važno.
Baterija je dejstvovala iz reona "Gramada", a ja sam to na mapi pronašao otprilike tu gde sam označio. Naravno, nije to "precizno označavanje" sa geografskom širinom i dužinom položaja, već okvirna pozicija.
Ti si označio da je "gramada" severno od grada Svrljiga.

Što se tiče dejstva Kuba 25/03/99, ja sam ti objasnio, a ako nisam dovoljno precizan, onda ću sada reći: niti jedna baterija Kub iz sastava 230. srp PVO Kub-M NIJE dejstvovala 25/03/99. I tu se priča završava.
Datumski najbliže dejstvo je ono od 26/03/99 od 02:35, koje sam ispisao iz kog je reona bilo.

• Pridružio: 13 Feb 2015
  • Poruke: 110

ssekir75 ::како ли ми промаче ова тема...

кад смо код бугарске, бугарски бајкери су ми потврдили да је било слетања погођених авиона на софијски аеродром (ф18 погођен изнад ниша?), али и да је један авион пао на бугарску територију одмах иза границе..

Ето неправда....Такое не бьило....

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 822 korisnika na forumu :: 39 registrovanih, 5 sakrivenih i 778 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 357magnum, Andrija357, Arahne, Areal84, Atomski čoban, Bane san, bigfoot, bobomicek, cenejac111, cifra, Dorcolac, DPera, Duh sa sekirom, Georgius, Još malo pa deda, ladro, Mcdado, mile23, Milometer, MiroslavD, Mixelotti, mkukoleca, powSrb, procesor, raptorsi, Ripanjac, S2M, sasa87, shone34, Srki94, stegonosa, Stoilkovic, suton, Tvrtko I, Vlad000, vladaa012, vladetije, Zoca, zziko