Kontroverze vazdušnog rata 24/03/99 - 24/06/99

34

Kontroverze vazdušnog rata 24/03/99 - 24/06/99

offline
  • stug 
  • Super građanin
  • Pridružio: 05 Feb 2018
  • Poruke: 1359

Slingshot... Može li praćka, molim teee?



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • Pridružio: 13 Feb 2015
  • Poruke: 76

Napisano: 17 Nov 2019 19:32

В первий раз сльишу, что Зелко сделал разворот для оценку попадания.

Тоже мне интересно каком техническим способом стало известно, что Ф-117 летает одном и тоже маршрута? Кстати если не ошибаюсь 3/250 заняли свою позицию до Буджановци сразу после как ушли из свою мирновременную позицию ерго они не соображались с якобь повторяющихся маршрутив Ф-117

Dopuna: 17 Nov 2019 20:55

Вот Голдфейн шел на DEAD mission. По то, что обсуждали на фругие форумьи, он и другие CG наводились из Wild Weasels - через HTS они определяли координатов излучватели, потом передавали их на Night Falcons, которие через LANTIRN старались найти радар и уничтожить его с бомбами с лазерное наведения. Вот и известний радиообмен между самолетов когда сбили Голдфейна

Citat:Internal clock of the F-16CG Night Falcon is used:

00:04:00 "hammer2 you got steerpoint 41, I'm sorry hammer3 you got it"
(zabranjeno)3 F-16CJ HTS pod located 3/250rdPVO and sent its coordinates to HAMMER3 F-16CG as "Steerpoint-42".

00:04:47 "(zabranjeno)3 magnum 6 golf 100"
HARM shot against 3/250 rd PVO from (zabranjeno)3 F-16CJ

after the HARM missed, 3rdPVO starts their real battle...

00:04:58 "hammer status" - "hammer21 left to steer 6" - "(zabranjeno)73 AAA" - "hammer2 hammer3 AAA back in your position"
3/250rdPVO illuminated the F-16CG for a short time, while the AAA defending the "Veliki Radinici" reserve AFB distracted the pilots.

00:05:30 "hammer status" - "hammer1 is going to target that (AAA) underneath you"

00:05:45 "2 supported"
3/250rdPVO started continuous target tracking.

00:06:00 "we're attacking AAA 15 west of bull"

00:06:17 V-601PD missiles are launched by 3/250rdPVO

00:06:24 "mud3 north - visual"
one Viper pilot seen the SA-3 missiles

00:06:36 "mud3 hit" - CAUTION!!! - "mud three just hit again" - "hammer1 defending" - "mud3 just take a hit"


Dopuna: 17 Nov 2019 20:59

О Б-2... Я вообще не верю, что пилот запутался и снизился из 12-15 км до 7, чтоб его обстреляли....
Помоему ето бьил другой апарат....



offline
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 3224

@piston79

O tome da je pilot napravio krug da vidi učinak na cilju, su pisali neki izvori. Ovo je tema "kontroverze" i tu iznosimo i neke teorije o kojima se pričalo i pisalo, ali za koje možda i ne postoje čvrsti dokazi, pa o tome diskutujemo i sami tražimo neke podatke.
Eto na primer, ja do juče nisam znao da su NATO avioni gađali bugarski radar P-37, iako se pričalo o time. Dakle, ima koristi da se neke stvari pominju, pa se možda nešto i otkrije....

Što se tiče leta F-117A istom rutom, to su ustanovili naši operativci iz 280. cEIO (center for Electronic Surveillance and Reporting), jer su se i piloti F-117A takođe prijavljivali AWACS-u.
Na taj način je ustanovljeno da su prva 4 dana avioni F-117A sa pratećom udarnom grupom i grupom za zaštitu (SEAD) preletali zone dejstva najmanje 3 diviziona sistema Neva i u tom smislu je njegovo otkrivanje i obaranje ipak bilo moguće ovom ili nekom drugom divizionu.
Za letelice F-117A, ali i za B-2A, važi da je planiranje maršrute leta "pola posla".
Planiranje maršrute leta podrazumeva i dobro poznavanje lokacija potencijalnih pretnji po takve letelice (VLO).

U tom smislu postoje tzv. projektovana putanja koja se planira pre leta i postoji alternativna putanja, koja se formira i javlja pilotu tokom leta projektovanom putanjom, ukoliko se uoči PVO pretnja.
U ovom slučaju toga nije bilo i letelica je uočena. U tom smislu sasvim opravdano možemo govoriti o propustima u planiranju projektovane i prilagodljive (alternativne) maršrute (putanje) leta.

Nigde nije navedeno, niti sam ja to naveo, a niti je od prevelikog značaja to što se znala okvirna putanja leta F-117A za njegovo obaranje, jer on prvo mora biti uočen, ali je svakako bilo od značaja to da su F-117A leteli kroz zone dejstava 3 divizona Neva, bez ikakvog plana. I desilo se da je 1 uočen, otkriven i oboren....

Za B-2A je već mnogo toga rečeno i dok se nešto novo eventualno ne sazna, neka svako kreira svoj stav i svoje mišljenje na osnovu onoga što njemu deluje verodostojno....

offline
  • Pridružio: 13 Feb 2015
  • Poruke: 76

Помоему после разговор с АУАКСа и дозарядку, Ф-117 не вьиходили на связ. в оперативном центре один пилот изескадрилу только докладовал время и координат стелтов согласно предварителного задание полета, потому-что АУАКС не может их отслеживат
изнад Югославию


Катати есть заяву, что Б-2 уничтожил батарею С-125, ето сльишно у Вас?

offline
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 3224

piston79 ::

Катати есть заяву, что Б-2 уничтожил батарею С-125, ето сльишно у Вас?


Nemam te informacije.
Postoji zapis iz američkih izvora koji su preneli neki naši izvori, da je u noćnim satima 15/04/99 udarna grupa u kojoj je bio i B-2A učestvovala u napadu na PVO jedinice.
U tom smislu se navodi da je te noći bombardovan 1. raketni divizion Neva iz Batajnice, ali niko nije stradao. Nema preciznih podataka čime je divizion bombardovan niti koji je avion izvršio bombardovanje, ali jedan izvor iz knjige ppuk Aničića "Smena" kaže da je divizion pogođen IC ili laserski vođenim projektilom....
Drugih navoda o učestvovanju B-2A u ovakvim akcijama nema...

offline
  • Pridružio: 02 Jun 2013
  • Poruke: 1912

Kubovac

Verovatnoća da je F-117 izvršio manevar kako bi radio procenu učinka dejstava je gotovo nikakva, i predstavljao bi kršenje o načinima upotrebe letelice. Procenu dejstva su uvek vršile BPL ili izvidjački avioni ili sateliti. U tom periodu ne toliko kao danas.
Tako da je to nalaženje opravdanja gubitka letelice.

offline
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 3224

dragon986 ::Kubovac

Verovatnoća da je F-117 izvršio manevar kako bi radio procenu učinka dejstava je gotovo nikakva, i predstavljao bi kršenje o načinima upotrebe letelice. Procenu dejstva su uvek vršile BPL ili izvidjački avioni ili sateliti. U tom periodu ne toliko kao danas.
Tako da je to nalaženje opravdanja gubitka letelice.


Ma naravno. Amerikanci su tražili brojne razloge zašto im je stealth letelica uočena, otkrivena i na kraju oborena radarskim sredstvima i sistemom PVO iz prve polovine 60-tih godina.

Neka od tih "opravdanja":
- vrata odeljka sa naoružanjem su bila otvorena što je "Srbima" dozvolilo "kratka očitavanja" na radarima
- avion pogođen protivavionskim topom 57 mm
- proceduralne greške ELINT operatora
- Srbi imali "krticu i pomoć prijatelja u samom NATO"
- avion oboren sistemom "Karat TV"
- "srećna kombinacija" taktike sa zastarelom tehnologijom
- pilot se okrenuo da "vidi učinak na cilju"
i slično....

Najupečatljiviji je ipak izveštaj proizvođača aviona Lockheed Martina, koji tvrde da je letelica morala da leti u "skučenom vazdušnom prostoru kakav je iznad Jugoslavije u kojem je neophodno da leti na takav način koji može potencijalno kompromitovati njegove stealth karakteristike. Čak i standardni manevar promene pravca leta može da izazove porast radarskog odraza za 100 jedinica ili više, a takvi manevri su bili neophodni u tako ograničenom prostoru."
Pored toga, tvrdili su i da sama konstrukcija aviona, oblik i materijal od koga su izrađeni, učestvuje u njegovoj "nevidljivosti" sa oko 35%, a ostatak u najvećem procentu pripada dobrom planiranju maršrute leta i režimu rada u kome će njegove stealth karakteristike biti maksimalno iskorišćene.
Otuda i ona moja "analiza" grešaka u planiranju maršrute leta, kako projektovane, tako i alternativne tokom leta....

Ipak....ništa ne može promeniti ono što jeste činjenica, a to je da je cilj samostalno uočio OAR P-18 iz sastava 3.rd PVO Neva na oko 23 km daljine, da je cilj predat radaru Stanici za vođenje raketa i nišanskom radaru SNR-125 koji ga je uočio na oko 16 km. Cilj je zahvaćen i nišanskim radarom, stabilno praćen po uglovima, raketa je pravilno vođena komandama radio-upravljanja i cilj je oboren. Kao na vežbovnom bojevom gađanju......

offline
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 3224

Ipak bih hteo još nekoliko reči o "slučaju B-2A"....

Već sam ranije ispisao detaljan tekst o tome, služeći se pre svega domaćim izvorima, koje ću u ovom tekstu i navesti.
Da se ne ponavljam, izvolite:

Slučaj "B-2A"

Treba ovaj tekst pročitati detaljno i shvatićete da ipak neke stvari ovde mogu biti predmet i "kontroverzi" i dodatnih istraživanja.
Priča, kako je B-2A leteo iznad 40000 feeta (iznad 12200 metara) i da nije mogao te noći biti otkriven i pogođen na 7000 metara visine, je previše pojjednostavljen prikaz.
Niti u jednom izvoru, od onih koji tvrde da B-2A definitivno nije ni oboren, ni gađan ni otkriven radarom, ne pominje se ovo kao "zaključak"
Ako je sve tako jednostavno, ne znam što se ta tema toliko popularisala i što se jednostavno ne kaže da je činjenica da se B-2A NIKADA nisu spuštali do visina od oko 7000 metara i tu se sva dalja priča završava.

Izgleda da nije sve baš tako jednostavno.

U svojim tekstovima o B-2A, služio sam se pre svega domaćim (ali i zapadnim) izvorima.
Nisu svi domaći izvori za strani podržavanja opcije da je avion oboren ili barem pogođen.

Izvori koji tvrde da je B-2A barem pogođen, a verovatno i oboren:
- ppuk Đorđe Aničić - ratni dnevnik "Smena"
- Slobodan K. Miljanović - Agresija NATO na SRJ

Skeptični, ali ostavljaju mogućnost da je pogođen:
- gen. Spasoje Smiljanić - Agresija NATO, RV i PVO u odbrani otadžbine
- puk. Slaviša Golubović - Pad Noćnog Sokola

Decidno odbacuju mogućnost da je pogođen i/ili oboren:
- Bojan Dimitrijević/ gen. Jovica Draganić - Vazdušni rat nad Srbijom 1999

Dakle, imamo ovde zagovornike i "jedne i druge strane".
Ja sam lično "skeptik", ali ostavljam mogućnost da se tu nešto ipak dogodilo.

U tom smislu, preneću podatke koji su dostupni i to većinom od našeg sistema EI i PED (Electronic Surveillance and Electronic Counter Measures system), ali i iz drugih izvora.
Naš sistem EI i PED, uočio je pojavu bombardera B-2A na nebu Srbije: 24/03/99; 17/04/99; 18/04/99; 19/04/99; 22/04/99;.
Pored ovoga, bombarderi B-2A izvršili su napad na ambasadu NR Kine, dana 07/05/99.
Ovde je zabeležena verovatno i najpoznatija "kolateralna" šteta, odnosno promašaj cilja koji su nameravali da gađaju, cilj je bio Jugoimport SDPR.
Može se postaviti pitanje, da li je ovaj veoma neprijatan događaj za SAD, ipak malo promenio doktrinu upotrebe B-2A i eventualno dozvolio, kao i kod A-10, da se spuštanjem niže eventualno potvrdi meta ili bar izvrši preciznije dejstvo?

B-2A avioni su uvek leteli u paru. Borbeni let jednog para B-2A od SAD-a do Srbije i nazad trajao je, zavisno od misije, od 29-34 sata. Nakon toga, letelice su 4-7 dana bile u tehničkoj bazi, gde se proveravala ispravnost i stealth mogućnosti i tek tada su mogle ponovo u akciju.
Dakle, čak i za SAD, veoma skupa rabota. I u mesecu maju imali smo sezonu kiša u Srbiji. Čak je znalo u toku dana da po 2 puta udari pljusak i onda se razvedri i tako u krug. Toga se lično sećam.
U toku izvršenja misija, 3 puta je misija prekinuta i opozvana iako su avioni bili na putu ka Srbiji.
Jednom zbog kvara na jednom od aviona, drugi put zbog lošeg vremena nad Srbijom i treća zbog "otkazivanja dejstva" na određeni cilj.
Ja dozvoljavam sebi "luksuz" da izvučem zaključak, da je moguće da, nakon što je greškom pogođena ambasada NR Kine uz pogibiju više ljudi-civila i nakon ovih nekoliko misija koje su obustavljene iz ovog ili onog razloga, da je pod nekim specijalnim okolnostima, možda dozvoljeno pilotima da se "spuste nešto niže" da bi potvrdili metu koja je slabo uočljiva usled lošeg vremena, ili iz drugih razloga, prosto i iz razloga smanjivanja ogromnih troškova, ali i rizika za avion koji treba da leti 29-34 sata sa samo 2 pilota koji se vraćaju verovatno "potpuno iscrpljeni"....

Još jednom ponavljam da mi objašnjenje: "leteli su uvek preko 12000 metara", nije dovoljno "ubedljivo", pogotovo iz razloga što se i oni koji se trude da dokažu kako od toga nije bilo ništa, ne koriste puno (ako uopšte) tim argumentom. Uglavnom se pominje ta njegova "nevidljivost" kao previše sofisticirana za naše sisteme PVO.

Takođe, čuo sam lično od nekih bivših kolega iz 250. rbr PVO, ali i pričali su javno i neki bivši visoki oficiri i generali naše vojske, da je negde 2002/2003. stigao jedan upitnik u okviru saradnje naše vojske i NATO (šic) u kome se između ostalog pita i na koji način smo i na kojim daljinama moglo otkriti F-117A i B-2A i kako smo znali da su to baš ti avioni....

Takođe, taj podatak da su misije B-2A, prekinute 1 dan nakon "mogućeg pogađanja" jednog aviona i to 21/05/99 je zaista možda potpuna slučajnost i koincidencija. Ipak, objašnjenje koje je kasnije dato je najčešće glasilo "već je bilo jasno da će uskoro da se potpiše mir i stoga je obustavljeno tada dalje borbeno letenje B-2A".
Ipak, bukvalno do javnog saopštavanja naših generala i NATO generala u Kumanovu da je Sporazum potpisan, bombarderi B-1B i B-52 su samo "sipali" bombe po našim vojnicima u reonu graničnih karaula. Takođe, bombarderi B-1B su leteli i nad Beogradom do pred sam kraj rata.

Dakle, ako se to vršio "konačni pritisak" na Beograd, da se potpiše Sporazum, zašto nije učestvovao i B-2A? A ako je bilo potrebno da se izvrši "dodatni pritisak" na Beograd da se potpiše Sporazum, zašto je B-2A povučen pod kasnijim objašnjenjem "kako se već znalo da će sporazum biti brzo potpisan".
Takođe, pred sam kraj rata, krenula je i kopnena ofanziva OVK "Strela" na obroncima planine Paštrik, podržavan upravo NATO bombarderima B-52, tako da je očigledno da je to objašnjenje "tanko".
Neko drugo, pa taman i "dovoljno su uradili", bolje bi zvučalo.....

Eto, to je moje mišljenje, ali samo da ne ispadnem nedorečen ili kako prihvatam tako krajnje pojjednostavljenu argumentaciju negiranja mogućnosti otkrivanja i gađanja B-2A sa "prevelikom visinom leta".....

offline
  • Pridružio: 31 Jan 2014
  • Poruke: 1078
  • Gde živiš: na zalasku sunca

@Kubovac

Мислим да је невиђена глупост тај покушај правдања скученим ваздушним простором изнад СРЈ јер они су без икаквог проблема летели над свим државама у окружењу.

offline
  • Pridružio: 27 Avg 2011
  • Poruke: 2064
  • Gde živiš: treći kamen od sunca

Да ф117а није заорао њиву у Буђановцима била би и то још једна ставка у овој нашој теми. Пошто нису баш толико вјешти лажови остаде за наук како непријатеља никад не треба потцјенити, ма колико ти се учинило да је инфериоран, иначе се умишљеност може скупо платити. Једном ће испливати истина и за тај Б2а, а то би тек био прави шамар агресору.

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 297 korisnika na forumu :: 21 registrovanih, 1 sakriven i 275 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 2918 - dana 22 Nov 2019 07:48

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: A.R.Chafee.Jr., Aleksandar Tomić, AMCXXL, Atomski čoban, dekao, Drug pukovnik, efelle, indja, ljuba.b, Milos ZA, nikolazdravkovicpa, radoznao, Ričard, rodoljub2, ruma, samsung, Srna, Trpe Grozni, wolverined4, zlaya011, |_MeD_|