Kontroverze vazdušnog rata 24/03/99 - 24/06/99

31

Kontroverze vazdušnog rata 24/03/99 - 24/06/99

online
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 2960

187 ::Hvala!
Gledajuci sa te kuce gdje sam se nalazio Kokote mogu lako zamijeniti sa Cemovskim poljem .Bas iz tog pravca i poletjela raketa. Sve se poklapa.
Doslo je do detonacije zbog cega ovo gadjanje nije uvrsteno u obaranje?

I jos jedno pitanje ako znate odg.

Popodnevni casovi datuma se ne sjecam,bombardovana u dva navrata Kakaricka Gora a na samom vrhu se mogao vidjeti radar koji licio na zirafu ,....da li je to bila maketa ili su zaista napipali pravi?

Izvinite za off u drugom dijelu poruke


Operator na RStON-u je uočio lansiranje protivradarske rakete sa cilja koji je pratio nišanskim radarom. Zatim je, po odobrenju rukovaoca gađanja koji je tada bio jedan mladi poručnik, izveo protivraketni manevar antenom nišanskog radara (otprilike nagli manevar u desnu ili levu stranu nekih 90 stepeni i zatim antenu usmerio ka tlu). Protivradarska raketa je promašila i pala nekih 200-300 metara dalje, bez posledica.
Znači, prekinuo je praćenje cilja i njegovo osvetljavanje radi navođenja raketa. Ipak, prva raketa je nastavila memorijski let praćenja po uglovima i ako je u narednih 3-4 sekunde došla u zonu uništenja cilja, blizinski upaljač je mogao odraditi i aktivirati raketu u zoni cilja.
Ovo mi je prva informacija da se prva raketa aktivirala. Niko od naših nije mogao ispratiti let prve rakete dovoljno daleko da vidimo taj kraj...
Što se tiče druge rakete, ona je greškom operatora u SLO, prinudno lansirana i samo je balistički odletela.
Naime, obe rakete su lansirane iz SLO, sa svakog SLO-a po jedna. Razlog tome je što komanda "Lansiranje" nije htela da "prođe" od RStON-a do oba SLO-a, pa je poručnik naredio komandirima odeljenja SLO da izvrše lansiranje iz SLO. U prvom SLO lansiranje je izvršio moj klasić vodnik i raketa je ušla u vođenje. U drugom SLO, nekoliko sekundi kasnije (>3) komandu za lansiranje je komandir SLO preneo vojniku-operatoru (regrut) koji se uspaničio i greškom pritisnuo taster za prinudno lansiranje rakete....Dešava se...

Komanda 60. srp PVO i ja sa mojim radarom P-15, proveli smo nekih 5-6 dana na Kakaričkoj Gori i tu promenili neka 3 položaja, loša za radar P-15 jer on nije namenjen za brdska područja. Tu je bio i P-15 iz sastava LARP iz Maslina. Posle su se komande naše 2 jedinice (60. srp PVO Kub i LARP 20/3 mm BOV-3) dogovorile da se naša 2 radara P-15 udruže i u smenama zrače i daju talas obaveštavanja obema jedinicama.
Nakon prvih dana aprila nismo više ni mi ni oni bili na Kakaričkog Gori.
Što se tiče diviziona Bofors sa Golubovaca, možda su oni bili gore i sa Žirafom. Nije niti jedna Žirafa pogođena.... Smile



Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
offline
  • 187 
  • Zaslužni građanin
  • Pridružio: 02 Feb 2017
  • Poruke: 562

Definitivno je doslo do detonacije ,cijela ulica je slavila Very Happy .Tenkisti iz kasarne Masline su bili u kuci mog druga tu su spavali .Mjestani su masovno davali kuce vojsci na upotrebu a kao sto biva vojnici u dokolici su nam ispricali da je pogodjen avion i da je pilot nakon pogodka okrenuo avion ka Albaniji ,odbacio oruzje i gorivo kako bi se domogao prijateljske teritorije i iznad nje katapultirao.

Sa nekim svjedocima tog dogadjaja se i dalje vidjam i nakon svih ovih godina jasno se sjecamo svega .

Sto se tice Kakaricke G u drugom naletu aviona bila je gadjana kasetnim ,kao da sam danas cuo te detonacije.

Zahvaljujem na odgovorima i hvala vam na sluzbi!



offline
  • Pridružio: 26 Jun 2019
  • Poruke: 433

Kubovac ::vathra ::Napisano: 17 Okt 2019 22:54
Хм, ово са три томахавка кроз вентилацију ми је мало чудно. Да не кажем тешко изводљиво.
Требало би нешто озбиљније на ту тему наћи.


Evo i potresnog svedočenja jedinog preživelog iz tog događaja, kapetana I klase Svetozara Kovačevića iz Prokuplja....

Citat:
"Kapetan prve klase, Svetozar Kovačević (62) iz Prokuplja, jedini je 1999. godine preživeo bombardovanje od strane NATO-a u tadašnjoj komandi, odnosno podzemnom skloništu Treće Armije Vojske Jugoslavije u kuršumlijskoj kasarni.

Tada, tog 24. marta pre petnaest godina, tri “tomahavk” projektila probili su armiranu ploču u dubini od šest metara i usmrtili 11 oficira.

- Tog, 24. marta pre petnaest godina sedeli smo u kancelarijama podzemnog skloništa u kuršumlijskoj kasarni, razgovarali opušteno, šalili se, ne sluteći šta će se dogodiditi. Oko 20 časova začuo se udar od koga se prostorija zatresla. Stigli smo samo da se pogledama. Već u sledećem trenutku usledila je strašna eksplozija i ja sam poleteo uvis. Kao da sam leteo u nekom bezvazdušnom prostoru. Pre nego što sam pao u nesvest, pomislio sam šta li je sa sinom koji je u Beogradu. I nakon toga, zapitao sam se: “Da li je ovo moj kraj”? – kaže Kovačević.

U prostoriji podzemnog skloništa u kasarni “Toplički ustanak” u tom trenutku nalazila su se 11 oficira. Tri krstareće rakete pogodile su pistu ispod koje se nalazililo sklonište. Rakete su probile šest metara armiranog betona. U skloništu su svi bili mrtvi osim kapetana Kovačevića koga je od siline eksplozije detonacija izbacila izvan skloništa.

Osvestio sam se ponovo u kuršumlijskoj bolnici odakle su me transportovali u Vojnu bolnicu u Nišu. Bio sam prvi ranjenik koji je u njoj smešten. Kažu da sam bio sav crn, gotovo ugljenisan. Čak me ni rođeni stric nije prepoznao kada je došao da me obiđe – kaže Svotozar koji je u Vojnoj bolnici u Nišu ostao narednih mesec dana.

Lice, ruke, noge, praktično čitavo telo Kovačevića je bilo izgorelo. Iz glave i ruke virili su geleri. Neki od njih ostali su i danas. Nakon više operacija, Kovačević se opravio.

- Trebao bi da budem srećan jer sam jedini preživeo. Međutim, i danas žalim za drugovima koji su tada poginuli. Sanjam ih. Kao i tu strašnu eksploziju, da letim kroz vazduh. I onda se probudim u znoju. Ostale su psihičke posledice, pa i nakon jedanaest godina od tada moram ponekad da popijem lekove za smirenje – objašnjava naš sagovornik.

I dok zamišljeno stoji nad kraterom u kuršumlijskoj kasarni gde porodice stradalih pale sveće, kaže da je više puta pokušao da uđe u ostake podzemnog skloništa, ali da je uvek zastao na ulazu.

- Odseku mi se noge tada. Oblije me hladan znoj. Jednostavno stanem kao ukopan. Nikada više nisam mogao da uđem u skolonište, a verovatno to nikada neću ni uraditi iako svake godine dolazim da odam poštu mojim stradalim drugovima ovde u kuršumlijskoj kasarni – kaže Kovačević

https://www.kurir.rs/vesti/srbija/1291391/bombardo.....avk-rakete

U Kursumliji je trebalo da bude istureni komandni polozaj III Armije.
Podzemno komandno mesto izgradjeno je kad i kasarna (sredina 80-ih), kao sastavni deo objekta. Naslanjalo se na zgradu komande. Nije bilo vidljivo, iznad je pista, tu su cesto parkirali vozila komande. Za to podzemno komandno mesto znali su svi oficiri/podoficiri/vojnici koji su sluzili u kasarni u Kursumliji. Podatke o istom verovatno su NATO-u predali ex-oficiri JNA, koji su se skinuli iz sluzbe u Kursumliji jos pocetkom 90-ih. Prilikom posete Vokerovih "verifikatora", parkirali su svoja vozila iznad samog podzemnog objekta, na pisti, sto im je omogucilo da skinu tacne GPS koordinate.
Mesto pogotka u Kursumliji: https://www.google.rs/maps/@43.1358501,21.2635358,101m/data=!3m1!1e3

offline
  • Pridružio: 07 Jul 2018
  • Poruke: 258

Eve gde su nistaci sami snimili kako im nasi ruse Apaca.

https://www.facebook.com/HerojskaTrecaArmija1999/v.....3MzA2MTI0/

offline
  • Toni  Male
  • SuperModerator
  • How bad do you want it
  • Pridružio: 18 Jun 2008
  • Poruke: 22855
  • Gde živiš: Petrovgrad

Nije, to je vezba kod Tirane gde se srusio jedan. Pisali smo(drugi po redu) https://www.mycity-military.com/Ostalo-5/Dejstvo-Apaca-na-Kosmetu.html#p2171293

Mada eto jos jedan primer kako se lako tovari propaganda...sa bilo koje strane. Vecina nece otici dalje od naslova, niti ce iko potraziti, niti vecina zna niti ih ih u krajnjem slucaj interesuje, bilo sta...

offline
  • Pridružio: 07 Jul 2018
  • Poruke: 258

Aha,vezba dje se samoubio iz zasede.

offline
  • Nebojša Đokić
  • vojni istoričar
  • Pridružio: 03 Jun 2010
  • Poruke: 4078
  • Gde živiš: Novi Beograd

Ako gledamo američke zvanične izveštaje za period 1992 - 95. godine za američke smradove verovatno najopasnije mesto na planeti zemlji su bili putevi u Makedoniji. Lele majke šta je tamo izginulo američkih i britanskih pacova u saobraćajnim nesrećama. Čudo jedno. Madа ono sada malo, malo pa saznamo da neko od tih pacova nije stradao u saobraćajnoj nesreći u Makedoniji (i ređe Hrvatskoj ili Sloveniji) nego je izvršena njihova deratizacija u BiH.

offline
  • Pridružio: 10 Feb 2009
  • Poruke: 73

Dugo nisam pisao na forumu, ali predanost i izvanredan sadržaj koji postavlja @kubovac su me podstakla da se malo aktiviram. Evo jedne zanimljivosti, radi se o članku iz digitalne arhive ACJ dnevnih novina iz Atalante, Georgia, USA. Radi se o članku na 14. strani izdanja za 6. maj 1999. Ukrštanjem ovih podataka sa nekim drugim, dalo bi se pretpostaviti da se radi o avionu sa evidencijskim brojem #86-0837. Opisani dogadjaj navodno se zbio 30. aprila 1999. Ovaj datum se više puta pojavljivao u raznim izvorima.
Evo i sadržaja članka:



online
  • Pridružio: 14 Jan 2012
  • Poruke: 707

Very Happy





Месечеве мене у Србији 1999. године

Табеле Месечевих мена у Србији 1999. године.

online
  • Kubovac  Male
  • Stručni saradnik foruma
  • Pridružio: 12 Jul 2016
  • Poruke: 2960

Napisano: 13 Nov 2019 20:22

@Nennad

Drago mi je Nennade da ti se dopadaju moja pisanja i želja da na ovoj temi malo "istražujemo" kontroverze, ali da ne idemo, naravno, u "naučnu fantastiku"!
Uzmi učešće na ovoj temi ako te zainteresovala i sve što zanimljivo nađeš o tom ratu, slobodno postavi, da prokomentarišemo.
Inače, ja lično smatram da ovaj drugi F-117A više uopšte nije sporan i da postoji sasvim dovoljno izvora koje smo i ovde na temi prikazali i to uglavnom zapadnih izvora, koji govore da je pogođen. Takođe, postoji i više izvora koji tvrde da je letelica rashodovana i vraćena u matičnu bazu u rasklopljenom stanju.

@4channer

Hvala i na ovim podacima! Izgleda da se "pun mesec" opet poklopio i sa 01/04/99 kada postoji tvrdnja da je pogođen još jedan F-117A i da je navodno sleteo na aerodrom Pleso kod Zagreba. Tu vest su objavili hrvatski mediji, a kasnije su počeli da se "ograđuju" od toga, govoreći kako je to bila "prvoaprilska šala". Nisam siguran u to, pogotovo imajući u vidu da smo samo 5 dana pre toga zaista oborili jedan F-117A.

Ovde imam "problem" što ne mogu da nađem koja je raketna jedinica PVO dejstvovala to veče, dakle ili 31/03/99 negde od 23 časova do 00:00 časova ili u jutarnjim/noćnim časovima 01/04/99.
Ono što znam je da nije dejstvovala beogradska 250. raketna brigada PVO Neva-M.
Nemam dovoljno podataka za jedinice Neva iz sastava 450. rp PVO iz reona Kraljeva, kao niti za jedinice Kub.
Naravno, treba uzeti u obzir da je možda moguće i da je pogođen nekim lakim sistemom PVO. Možda se spustio prenisko i "popio" neku Strelu ili Iglu....da ne kažem granatu PA topa.

Kada je F-117A uočen 27/03/99, bio je na visini od oko 6 km, a u trenutku pogotka na visini oko 8 km, jer je pokušao manevar "po visini" da izbegne raketu sistema Neva. Nije mu uspelo.

Inače, da dodam, oko tih F-117A, postoje i druge tvrdnje. Jedna od njih je da je jedan oštećen 21/04/99 godine...U svakom slučaju, postoji više izvora koji govore o 3 pogođena F-117A....2 datuma nisu sporna, 27/03 i 30/04, ali oko ovog trećeg datuma postoji nekoliko verzija....

Ko je trenutno na forumu
 

Ukupno su 566 korisnika na forumu :: 28 registrovanih, 1 sakriven i 537 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 2732 - dana 31 Okt 2019 06:39

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: 4channer, amstel, antonic.igor2050, Apok, BlekMen, branko7, cikadeda, Doca, doom83, Gama, goxin, Kubovac, manda87, MarKhan, Marko Marković, mercedesamg, milijarder, Nebo_M, nuke92, Panonian, pavle_pzs, piston79, Raptor1, rovac, sevenino, Srna, Viceroy, Vlada1389