Antonov An-26

• Pridružio: 27 Sep 2006
  • Poruke: 23450
  • Gde živiš: Beograd

Можете ли нам рећи када је био тај ремонт 362?

Registruj se da bi učestvovao u diskusiji. Registrovanim korisnicima se NE prikazuju reklame unutar poruka.
  • Pridružio: 24 Dec 2011
  • Poruke: 10

Pozdrav Zoci Antunovicu i drago mi je da se javio a jos vise me raduje cinjenica da se polako okupljaju ljudi koji mogu preneti sliku o ljubavi i entuzijazmu koji je vladao medju pripadnicima jedinica koje su koristile odredjene tipove vazduhoplova te tako i "nasih " Anova.Kao i Zorana i mene i moje bivse kolege , vredja duboko nipodastavanje onoga sto smo mi radili i to ide dotle da u skupstini Srbije Nada Kolundzic kaze kako je sadasnja vojska profesionalnija i efikasnija nego vojska pre profesionalizacije.Ne zelim da ikada dodjemo u situaciju da to i proveravamo ali tvrdim da smo sve sto smo radili radili sa mnogo ljubavi i samopozrtvovanja iako se nismo nazivali profesionalcima kao danas.Boli cinjenica da se po svaku cenu zeli "zaboraviti" i izbrisati deo istorije kom smo mi pripadali i to kako smo 'najureni" iz sredine kojoj smo se dali u potpunosti ali me isto tako raduje kad na ovim stranama mogu "cuti" moje saradnike i istomisljenike kad su Anovi , jedno duze vreme naj slozenija letelica u RViPVO, u pitanju.

• Gde živiš: Beograd

zixo ::Можете ли нам рећи када је био тај ремонт 362?
Remont 71362 je počeo juna 1981 i zavrsen 03.07.1984. Otklanjanje primedbi posle remonta (garancija) je kasnije trajalo dugo,dugo.....
To je bilo osvajanje remonta AN-26 u SFRJ, dakle prvi remont što je uradio VZ Mo-ST.
U to vreme u SSSR taj posao se završavao za 21 dan.
Dakle u SFRJ 3 godine a u SSSR 3 nedelje. Čuvajmo domaće.

Zoki Antunović bi mogao da nam ispriča:

1. Kako izgleda propasti kroz donji prinudni otvor iz aviona na stajanku (Split)
2. Kako se proveo prvi put u Francuskoj na aerodromu (čekanje)
3. Kako izgleda kada se razleti turbina motora RU19A-300 na zemlji (kud koji mili moji)

Pozdrav Nišlijama.....

• Pridružio: 25 Maj 2012
  • Poruke: 45

Pozdrav Dinjo tebi i ostalima koji ovo citaju..Verovatno si jos aktivan cim raspolazes ovim podacima.Da tako je bilo.Secas se i ova tri dogadjaja.Prvi se desio u Splitu /mislim da je bila 1984 godina/ jer sam se 1985 ozenio.Da pojasnim koga zanima i ko mozda nezna...na aerodromu Pleso /Zagreb/ postojala je 675 transportna eskadrila sa istim brojem aviona kao i 677 u Nisu.Tih 80-tih godina obucavali su se Libijski piloti i navigatori kod nas na AN-26 u 675 zagrebackoj eskadrili.Mi iz Nisa smo ljudstvom pomagali kolege u Zagrebu.Pomoc se sastojaja od 3 letaca-tehnicara i nekoliko pilota.U to vreme u Nisu smo na 7 aviona AN-26 imali 6 tehnicara-letaca.Ocu reci da ni formacijska mesta nisu bila popunjena.Kad se oduzmu trojica koja odu u Zagreb.sav posao u Nisu pada na ledja one jadne trojice.Nije se znalo dali je teze onima u Zagrebu ili onima koji su ostali u Nisu.Nikoga od komandnog kadra nije bila briga,ali o tome drugi put.Ovaj dogadjaj se desio u Splitu,februar mesec.kisovito jutro.Dolazimo iz hotela Medena u Trogiru pospani i promrzli da izvrsimo pretpoletni pregled i pripremimo avione za letenje.Jos nije dobro ni svanulo,penjem se uz stepenice,otkljucavam i otvaram vrata aviona,ulazim u avion.U trenutku gubim tlo pod nogama i odjednom se nadjem u sedecem polozaju u bari vode ispod aviona.Trebalo mi je neko vreme da dodjem sebi i da shvatim sta se desilo a desilo se sledece:u podu aviona odmah posle ulaznih vrata postoji prinudni otvor koji sluzi za napustanje aviona u nuzdi i otvara se i zatvara hidraulikom.Rucka za otvaranje i zatvaranje tog otvora se nalazi kod desnog pilota.Ako otvor nije dobro zabravljen u zatvorenom polozaju postoji mogucnost da se on otvori kad neko na njega stane ili od nadpritiska u kabini.To se meni upravo i desilo.Moja tezina je buila dovoljna da se otvor otvori ,jer nije bio dobro zabravljen,i ja sam iz aviona izletio na beton kao niz tobogan...sreca bez povrede.Ovaj nesretan slucaj ima svoju uvertiru.U 675-oj eskadrili tehnicki oficir je bio jedan Stanojevic koji,moram da kazem, nije bio dobar poznavalac aviona.Svaki dan je bukvalno terao ljudstvo da rade ono i sta treba i sta netreba tako da od tih nepotrebnih radnji bilo je i svakodnevno otvaranje prinudnog otvora da bi se obrisala prasina.To bi obicno radio rocni vojnik.Kad obrise " prasinu" vojnik ledjima podigne prinudni otvor na gore.Da bi se dobro zabravio treba ga malo jace pritisnuti na gore.To se nije desilo i kao posljedica poluzabravljivanja je bilo moje ispadanje koje se moglo tragicni zavrsit.Od tada ja licno nisam na mom avionu dozvoljavao otvaranje tog otvora.Da napomenem da smo u splitu leteli zbog povoljnijih meteo-uslova jer je jos bila zima.Zamislite situaciju:..ustanete u 5 satu ujutro,doruckujete ili ne,jer je rano ,odete na aerodrom da izvrsite pretpoletni pregled koji traje 2 sata i onda letite 4 sata.Kad sletite morate dopuniti gorivo,odete na rucak,posle rucka morate izvrsit medjuletni pregled da bi avion bio spreman za popodnevno letenje /letelo se u dve smene pre i popodne/i.Nastavljate letenje 4 sata u popodnevnoj smeni.Kad sletite morate dopuniti gorivo i izvrsiti posleletni pregled u trajanju od 2 sata sa baterijskom lampom jer je uveliko vec mrak a vi nemozete da stojite vise na nogama.Nevidite avion od umora a Stanojevic vas tera da otvarate sve otvore na avionu sa baterijskom lampom i izvrsite kvalitetan pregled..boze daj mi konopac da se obesim i nadjem mir.Piloti,navigatori i radio-telegrafisti dodju na avion i odu kao gospoda a mitehnicki sastav na....mo.Mozete biti doktor tehnickih nauka nikad necete biti komandant u aviaciji jer niste pilot.Najgori pilot je tretiran bolje od najboljeg inzenjera...to je zalosna istina..pozdrav dinja i tebi ime/zoki stefanovic/i ostalim citateljima

• Gde živiš: Beograd

To Zoki ajmo sad o čekanju na aerodromu u Francuskoj. Jeli to bio aeromiting ili neka delegacija ?
Let sa delfinom u AN-26 je bio planiran za zagrebačku posadu, to je bio isto Pariz čini mi se.
Pozz Nišlije....

Ovde treba spomenuti oko prinudnog otvora da se desilo to i u vazduhu na 6000 metara na avionu 71385 godine 1994,5 ili 1996.
Grunulo je kao bomba,trenutna rashermetizacija aviona. Let Podgorica-Batajnica. Putnici se pokočili od straha.
Iz istog razloga, čačkao se taj otvor nepotrebno u svakom tehničkom danu...
Od siline se otvor deformisao i nije mogao potpuno da se zatvori u vazduhu, nego samo delimično.
Ali ipak dovoljno da se ne zakači PSS na sletanju.Kasnije je opravljen u VZ Mo-St i urađen probni let sa 2000 kg čeličnih ploča na njemu. Nije popustio.
O donjem prinudnom otvoru:
Između okvira 7 i 10 na podu se nalazi donji prinudni otvor za napuštanje posade aviona padobranima u slučaju nužde.Otvara se hidrauličnim putem pomoću dva hidrocilindra prema napred.Oivičen je uzdužnim gredama.U zatvorenom položaju ga drže dve brave.
Dimenzije donjeg prinudnog otvora su 0,7 x 1,02 m.
Otvara se u pravcu leta.Ugao otvaranja je negde oko 80 stepeni.
Nalazi se na podu između teretne kabine i kabine posade. Od tada ga u vazduhu svi opkoračuju.
Postoje čak tri načina za njegovo otvaranje.

• MiGac
  • Ugledni građanin
  • Pridružio: 22 Dec 2008
  • Poruke: 468

Citat:Da dodam jos nesto...prvi avion koji je isao na remont bio je 71-362.Posao je prihvatio Vazduhoplovni zavod Moma Stanojlovic.Remont je trajao oko 6 godina.Avion je izasao sa remonta u katastrofalnom stanju.Isla je tehnicka ekipa iz Nisa u VZ Moma Stanojlovic da im pomogne da ga kako tako dovedu u red na celu sa p.pukovnikom Banetom Rajkovicem.Avion je na silu primljen u eskadrilu.Imao je bezbroj gresaka koje smo mi posle mesecima otklanjali.VZ Moma Stanojlovic se u to vreme prihvatio posla koji nije bio u stanju da kvalitetno izvrsi.Bez pomoci tehnicke ekipe iz Nisa koju je sacinjavalo ljudstvo iz nase tehnicke cete i VTR-a/vazduhoplovne tehnicke radionice/ i nase legende Baneta Rajkovica taj avion nebi nikada video nebo po njihovoj strucnosti.Dok je nas p.pukovnik Bane primao logorske dnevnice spavajuci u kasarni pomazuci njima njihovi majstori su ostajali prekovremeno i cetverostruko vise zaradjivali.Ovo sam naprosto morao da kazem jer me to tisti godinama...pozz

O kojoj godini je riječ?

• Pridružio: 07 Jul 2007
  • Poruke: 3958
  • Gde živiš: Ruma

@Dinja, Zoran...

Taj otvor za prinudno napuštanje aviona, da li imate neku fotografiju iznutra, ili ako nije problem da na projekciji (crtežu) aviona odgore obeležite približnu lokaciju.
Fotografije ovog otvora su mi domaći zadatak za sledeći susret sa An-26 Very Happy

• Gde živiš: Beograd

Kada uđeš na vrata moraš da naletiš na njega. Obeleženo crvenim na slikama.
Na prvoj slici se vidi da se nalazi između 7 i 10 okvira trupa. Ulazna vrata su između okvira 7 i 9.
Teretna kabina počinje od okvira broj 11.

• Pridružio: 07 Jul 2007
  • Poruke: 3958
  • Gde živiš: Ruma

Hvala za odgovor.
A da li se ikada desilo (bilo gde u svetu, ko je koristio An-26) da posada uspešno napusti letelicu kroz ovaj otvor?

• Gde živiš: Beograd

Da, više puta je uspešno korišten u nezgodnim situacijama,posebno u Avganistanu. I na nekim probnim letovima.
Međutim padobrani se nose samo u određenim situacijama,ne uvek.
Prevoz opasnog tereta, ratne situacije, tehnički preleti, rizični probni letovi itd.
Procedura je da zakačiš zakačku za otvaranje padobrana na određeno mesto (oko navigatora), klekneš prema napred,skupiš kolena i naglavačke ispadaš iz aviona napolje.
Prinudni otvor ti pruža prvu zaštitu od udara vazduha.
Zakačka aktivira padobran automatski.Ti padobrani nisu serijski,nego namenski samo za posadu.
Mada i njih ima dve vrste, jedni se stavljaju ispod guze a druga vrsta na grudi.
Ovako nekako izgleda taj ispod guze, tzv. sedeći. U letu sediš na njemu, iz sedišta se izvadi tapacir i ostane sedište kao čaša. Tu ubaciš nekako padobran i sedeći na njemu letiš. Katastrofa.
Ali kao i uvek bolje je imati nego nemati.

A ovo samo Rusi mogu.
Pesma o AN-26:

Ko je trenutno na forumu

Ukupno su 1166 korisnika na forumu :: 40 registrovanih, 7 sakrivenih i 1119 gosta   ::   [ Administrator ] [ Supermoderator ] [ Moderator ] :: Detaljnije

Najviše korisnika na forumu ikad bilo je 3195 - dana 09 Nov 2023 14:47

Korisnici koji su trenutno na forumu:
Korisnici trenutno na forumu: airsuba, amaterSRB, babaroga, cavatina, draganl, flash12, HrcAk47, Karla, kikisp, krkalon, Kubovac, ladro, laganini123, Lieutenant, milenko crazy north, Milos ZA, milutin134, MiroslavD, mnn2, nemkea71, nenad81, pein, Pohovani_00, procesor, Romibrat, S1Mk3, saputnik plavetnila, Shinobi, Simon simonović, slonic_tonic, suton, tomigun, Trpe Grozni, tubular, vaso1, vladetije, vladulns, Webb, YU-UKI, šumar bk2