offline
- Gorski car
- Zaslužni građanin
- Pridružio: 18 Jan 2012
- Poruke: 600
|
lav ::
Gorski car ::Napisano: 26 Feb 2012 13:40
lav ::
-Сјеверни дио ливањског поља, према Грахову био је насељен Србима. Али и ти Срби су преживјели захваљујући Ђуићу, а не патризанима.
Zasto su cetnici pretili Italijanskim vlastima da ce otici komunistima(partizanima) ako dozvole ustasama povratak ???
lav ::
Ugledniji Srbi odmah su se obratili našim vlastima, izjavljujući
da je zbog ovih vesti u masama stvoreno takvo raspoloženje
da bi bilo dovoljno da na ovo područje stigne samo jedna
ustaška jedinica pa da svi pravoslavci započnu najbesomučniji
i očajnički ustanak. Pored toga, ukazali su na mogućnost da bi
se ove mase, podstaknute panikom i očajanjem, mogle priključiti
komunistima (protiv kojih su se do danas lojalno borile),
a da ipak sačuvaju svoju veru, živote i imovinu od mrskog neprijatelja
koji je prolio krv 300.000 pravoslavnih mučenika
Snimak dokumenta (pisanog na mašini) u AVII, NAV-T-821 r.
68/1089—1092
Da nije bilo partizana Opet bi cetnici morali da se bore bez obzira na ljuske zrtve i odmazde..Ne bi mogli da se izvlace ko antikomunisticka milicija.
Taj lokal patriotizam ne bi bio moguc da nije bilo opsteg otpora partizana
Ово је замјена теза. Па нису комунисти били главни изазивачи нереда, него усташе. Италијанима није одковарао никакав неред. Њима је одговарао потпуни ред у њиховој окупационој зони. Па и Павелић и већина његових најближих сарадника су годинама били у Италији. Жашто су одједном Италијани промијенили политику и почели спречавати терор над српским народом, затворили су Јадовно, наоружавали четнике. ЗАШТО? па нису они окупирали дио Југославије ради неког ћеифа, већ ради материјалне користи. Класичан колонијализам. Њима је одговарало да све буде мирно, да народ ради, а они да имају повољне уговоре о кориштењу сировина. Они су жељели јевтине сировине и радну снагу. Знаш ли каквих лијепих шума има на просторима италијанске окупационе зоне? Мислиш да Италијани нису жељели ресурсе, као Аустроугари прије њих. Али усташе су им поквариле планове. Масовни усташки терор изазива устанак, а то није додро за бизнис. Нема јевтиних сировина, а они морају да ангажују знатне стаге, а то кошта. И зато Италијани подржавају четнике. С друге стране Србима је у тим временима најпрече било преживјети. Тако да су се у једном тренутку интереси поклопили. Срби су хтјели да живе, а Италијани су хтјели мир. Тако да су и једнима и другима партизани и усташе били непријатељи. Данас је лако писати да то није морално, али вјерујте да није нимало лијепо сахрањивати своје најмилије.
Tacno je da su ustase uvukle srpski narod nuzno u ustanak.Ono sto niko ne negira jeste da su se kao vodje ustanka pojavili komunisti i srpski oficiri (po recima Z.Kasea..).Italijanima je odgovarao mir i pridobijanje Srba iz svih razloga koje si naveo(da ih ja ne ponavljam).Ja cu izneti neke argumente a ti ih ponisti ako smatras da nisu korektni zbog cega je opsti otpor bio nuzan i zasto su zbog partizana Italijani trpeli cetnicke odrede:
1.Argument nacionalne solidarnosti sa svojim narodom
Italijani su tu podrsku mogli da pruze Srbima koji su bli u 3 i 2 zoni..Tako da je ostatak Srpskog naroda morao "da se snadje" i nije nudilo opste resenje za sve Srbe u NDH.Najbolji primer je logor Jadovno(40 000) u Italijanskoj okupacionoj zoni i Jasenovac (500 000 - 700 000) u nemackoj okupacionoj zoni.
2.Argument sigurnost i efikasnost italijanske pomoci
Ne treba zaboraviti da su Italijani u NDH sa ustasama bili saveznici bez obzira na incidente koji su izbijali izmedju njih i suprtone interese.Ustase su dosle u porobljenu Jugoslaviju preko Italije a pre rata imali svoje kampove za obucavanje.Zbog saveznickih obaveza italijani nisu mogli da daju potpunu sigurnost Srbima.Evo ti par dokumenata gde se vidi da i pored dobra volje Italijana ustase su vrsile teror nad Srbima :
Citat:
Kako su se srpskopravoslavne porodice vraćale svojim
kućama (navedene na ovaj postupak našim prisustvom i uverenošću
u našu nepristrasnu pravdu), hrvatski vojnici su
hapsili sve ljude i odvodili ih ili prevozili u Gospić. Na ovaj
način je i suviše revnosno izvršena naredba hrvatske vlade
prema kojoj bi imali biti internirani samo „sposobni" ljudi.
Sve ovo otežava ne malo naše napore, usmerene normalizovanju
situacije putem intenzivnog ubeđivanja srpskog
stanovništva da se može sa poverenjem vratiti svojim
kućama, dovodeći ga na kraju da se okrene protiv nas, pošto
u našoj intervenciji oni gledaju jednu neodređenu akciju,
gotovo u dogovoru sa hrvatskom vladom, za omogućavanje
bržeg interniranja svih pravoslavnih Srba bez obzira na n j i -
hovo fizičko stanje.
Mnogi smatraju da ćemo na taj način na kraju imati
kao protivnike kako Hrvate tako i pravoslavne Srbe
Citat:
Komandantu ustaša dozvoljeno je da ponovo obuče uniformu.
Vrše se hapšenja, a sutradan uhapšeni se puštaju na
slobodu. Nisu preduzete nikakve mere protiv izvršilaca najzverskijih
zločina.
Tu neodlučnost i to milosrđe većina pripisuje bilo našoj
slabosti bilo saglašavanju sa svim onim što se desilo u Hrvatskoj,
što umanjuje naš prestiž i što se odražava i na nedavno
pripojenoj teritoriji, a nadasve u pograničnoj zoni, gde, i pored
naše okupacije, narod živi u užasnom strahu od represalija od
strane Hrvata. Neka to potvrdi događaj, o kojem je već izvešteno,
koji se desio pre nekoliko dana, kad se'zbog pronete vesti
0 prisustvu ustaša u selima terorisano seosko stanovništvo sklonilo
u Kistanje.
Citat:Iz pouzdanog i potpuno nezainteresovanog izvora doznaje „
se da situacija u Kninu, pošto je vojnu komandu preuzeo italijanski
garnizon, izgleda nekako zamršena i nejasna, što između
ostalog izaziva nepovoljne komentare na naš račun.
Komanda hrvatske divizije, koja se na prvu vest o pobuni
razbegla, vratila se u mesto i ponovo je zauzela zgradu
u koju se nakon pobune bio smestio komandant italijanskog
garnizona.
Ustaše, a među njima i oni koji su osumnjičeni kao izvršioci
najstrašnijih zločina, slobodno, drsko i bezočno se kreću,
što je očito znak reakcije zbog kukavičluka koji su pokazali
bežanjem pred ustanicima.
Sve se to odigrava pred očima italijanskih vlasti za koje
se kaže da ne postupaju energično i odlučno kako bi to situacija
zahtevala.
1 Kopija originala (pisana na mašini) u Arhivu VII, reg. br.
34/10—1, k. 542.
Sva dokumenta su iz kraja leta 1941 kad su Italijani poceli da smiruju ustanak.
3. argument zaostravanje odnosa Srba i Hrvata od cijeg je jedinstva zavisila obnova Jugoslavije
U Italijanskim dokumentima moze se videti da Hrvati u Dalmaciji nisu mnogo voleli Italijane i da su u njima videli okupatora koji je anektirao njihovu zemlju.Davanje podrske cetnicima srpskim nacionalistima hrvatske mase su jos vise bile u opasnosti da se distanciraju od Srba i da postanu zrtve ustaske propagande o velikosrpskoj opasnosti i tako se iskljuce iz zajednicke borbe sa srpskim narodom za oslobodjenje.
4. argument opasnost zbog partizana
Partizani su uzeli taktiku opsteg otprora svih jugoslovenskih naroda protiv okupatora.Njihovo misljenje je bilo da Italijani taktiziraju sa Srbima da bi lakse vladali nad srpskim i hrvatskim narodom i da to nije trajno resenje vec pogibeljno pa su se reslili za opsti otpor prema svim okupatorima.Razlika u nacinu ratovanja (kao i ideoloska naravno ) stvorila je podelu medju ustanicima.Italijani su zbog toga poceli aktivnije da je pomazu Srbe i cetnike da bi :
1. pacifikovali Srbe i odvoijili ih od ustanka
2. i zastitili svoje vojnike na racun cetnike
Ponovi cu dokumenta koja sam postavio i ranije a neka nova dodati:
Citat:Ugledniji Srbi odmah su se obratili našim vlastima, izjavljujući
da je zbog ovih vesti u masama stvoreno takvo raspoloženje
da bi bilo dovoljno da na ovo područje stigne samo jedna
ustaška jedinica pa da svi pravoslavci započnu najbesomučniji
i očajnički ustanak. Pored toga, ukazali su na mogućnost da bi
se ove mase, podstaknute panikom i očajanjem, mogle priključiti
komunistima (protiv kojih su se do danas lojalno borile),
a da ipak sačuvaju svoju veru, živote i imovinu od mrskog neprijatelja
koji je prolio krv 300.000 pravoslavnih mučenika
Snimak dokumenta (pisanog na mašini) u AVII, NAV-T-821 r.
68/1089—1092.
Citat:Sve dotle dok postoji opasnost od strane naoružanih komunističkih
grupa, četničke jedinice biće dužne sarađivati sa
oružanim snagama Hrvatske u cilju gušenja i uništenja partizana,
Prepis dokumenta (pisan na mašini), dostavljen Obaveštajnom odel
j e n j u Više komande oružanih snaga »Slovenija—Dalmacija«, u AVII
NAV-T-821, r. 400/559-563.
Citat:Zbog ovoga i — ako ni zbog čega drugog — da bi se
izbeglo njihovo povezivanje s partizanima, ne treba
da ih odbacimo.
Kopija originala (pisana na mašini) u AVII, reg. br. 17/2, k. 92
Citat:
ponovo uputiti opomenu rukovodiocima Trifunovicu i
Jevđeviću, uz pretnju da će se jedinicama čiji vojnici izazivaju
izgrede obustaviti snabdevanje životnim namirnicama i novcem,
a ukoliko to ne bude dovoljno, preduzeće se strože mere
U pogledu odeće, mogućno je da će se nešto izdati prvenstveno
jedinicama određenim za naj neprohodni je rejone, kao I
onima koje će sačinjavati »tampone« oko naših garnizona ili
će se upotrebiti u ofanzivnim dejstvima
Municija će se izdavati samo za dokazane ofanzivne ili defanzivne
potrebe. Razoružavanje se zasad podrazumeva samo
za one jedinice čija je krivica za izgrede utvrđena, koje se nedolično
ponašaju i za koje se smatra da više ne zaslužuju da
budu vojnici dobrovoljne milicije za borbu protiv komunista
Original (pisan na mašini) u AVII, NAV—T—821, r. 31/338—41
Dakle razumem da su mnoge cetnicke porodice stitili svoja sela i od ustasa i partizana i tako se sacuvali.Npr kao kod tebe .I ne mislim da su bapske price izmisljene..Ali za razumevanje zasto su ih uspeli sacuvati odredi Djujica i Drenovica ne mozemo se osloniti na price malih i obicnih ljudi. Vec se moraju uzeti u obzir desavanja na globalnom planu i dokumenta da bi se razumelo ponasanje okupatora i NDh prema cetnicima.NIjedna opsija za narod nije bila laka.
lav ::
Gorski car ::
Lave ZBOG TEBE smo svi u debelom OT a ne zelis da otvoris temu o centralnoj Bosni...
.Kad su ubili zenu i decu tom seoskom komandiru?Koji mesec i datum??
Ko je ubio imenom i prezimenom??
Je l bilo sistematsko ubijanje dece od partizana???
Srpski narod je digao ustanka ali su na celu ustanka bili i komunisti !Nisu oni dosli posle i pali s neba.Govorim o centralnoj Bosni.
Uzmi sina Radeta Radica SKOJEVCA.je l on dosao sa Marsa??
У ОТ смо због оних кои непишу о теми, тј. злочинима комуниста.
Датум не знам, ни имена убица. Па не зна се ни кои усташа је кога убио у Шарговцу.
Шта сматраш под систематским убијањем дјеце? Није било масовног убијања дјеце, ако изузмемо присилну мобилизацију дјеце пред крај рата. Али комунисти нису презали ни од чега.
Ok ne znas ali to ne znaci da se nije desio da je neki komunista ubio nekom komadiru decu.Iz toga primera ne mozemo reci da su partizani bili decoubice.Kad kazem sistematsko mislim na :plansko organizvaono ubijanje dece cetnika..Sigurno je da je bilo.I meni nekad smeta kad vidim u nekim partizanskim filmovima partizane kao moralne supermene iako veoma postujem NOR.Svuda ima ljudi i neljudi kako rece p.Partijarh Pavle.Ali za tako teske optuzbe treba imati snazne dokaze.
Gorski car ::
lav ::-
Gorski car ::Napisano: 25 Feb 2012 14:38
lav ::
Па гдје су, изван четничких територија ангажоване јединице Средњебосанског четничког корпуса? Можда у Црној Гори? А црногорски партизани су нападали четнике, али не и Јасеновац. Није ништа уопштено. Свако са имало војног образовања из распореда јединица може закључити гдје је било тежиште.
Pa evo ti nam objasni sa vojnim obrazovanjem koje godine i koga mesca je bilo moguca uspesan napada na Jasenovac???
MOLIM TE...
lav ::Ја поново питам у коим мјестима су дејствовале четничке јединице?
Ne mozes da u diskusiji na pitanja da odgovaras upitnim recenicama.To je bezobrazluk.
-Па ако одговориш на питање гдје и кад биле ангажоване патризанске јединице, доћићеш и сам до одговора.
-Па зар је безобразлук тражити потпуну информацију? Ако нешто напишеш, логично је да ће неко о томе тражити потпуне информације. Немогу се доносити закључси на основу полуистина.
Ti si dobio argumente zasto nije bilo moguce uspesno napasti Jasenovac,Ti treba nama da odgovoris koje godine i meseca su partizani mogli da osvoje Jasenovac???
A ne da ti ja od aprila 1942 i do aprila 1945 objasnjavam svaki mesec da li je ili nije bilo moguce.
Ne samo da nemam vremena za tako nesto vec kad budem hteo o tome da pisem opsirno napisacu knjigu a ne tebi.
Tvoje stavove moras ti da dokazujes
lav ::
Можда у томе и јесте ствар. Шта би по ослобођењу Јасеновца видјели партизански борци, већином Срби? Да ли би послије тога вјеровали своим старјешинама да су им главни непријатељи четници? Да ли би послије тога уопште хтјели да се боре против четника? Можда би жељели да што прије сврше са НДХ, макар и у савезу са четницима? Можда би изгубили жељу за социјалистичком револуцијом?
Све сама питања. Али се у одговорима на њих можда и крије тајна зашто Јасеновац никад није нападнут.
Sa kojim cetnicima ? ONIma koji su saradjivali sa Nemcima i NDH???
Jesi ti normalan?
Da, narod Kozare Like Banije Korduna koji su strasno stradali od ustakog terora nisu znali da ustase ubijaju Srbe. Pa su komunisti zabranili napad na Jasenovac jer bi tada shvatili da im je neko ubijao porodicw..
Opet te pitam jesi ti normalan?
Je l ti mislis da Srbima partizanima ustase nisu nikog ubile?
Твој проблем (и проблем још неких) је што све своје знање базирате на неким комунистичким књигама. [/quote]
Ne brate.Mislim da dobar de nas u nekim stavovima odstupa od komunistickog pogleda na drugi svetski rat i ulogu cetnika.
Mnogi od nas su potomci partizana koji su ginuli i za svoju zemlju da bi ih neko olako etiketiraoo kao "zlo" "crvene ustase" "simulovane patriote" itd..
Radi se tome sto zelimo da ukrstimo argumenta sa procetnickim ljudima,I da iznesu arguemtne u prilog svojih teza
lav ::
Ја не кажем да је све што пише у њима лаж, али има и лажи и полуистина. Још значајније је оно што су комунистички историчари прећутали.
Ima slazem se npr cetnici = ustase, cetnici nisu imali skoro nikakvu ulogu u ustanku 1941 vec samo partizani ,DM saradjivao sa Nemcima od pregovora sa Divcima itd..
Slazem se da su precutali.
Ali mnogo toga sto su rekli nije izmisljeno. niti je iko pobio. A neki zele da sve prikazu kao laz i bajku.
lav ::
Овдје се постављају нека документа, а када ја тражим појашњења, онда ме проглашаваш безобразним.
Postavljaju se dokumenta koja niko nije pobio.Nije dovoljna necija licna sumnja da bi se uzeo kao dokaz da je neki dokument falsifikat.
Mislim da pitanjima setas tok diskusije i teras me da mislim da to radis namerno.
lav ::
Када негдје и са неким живиш, онда нешто сазнаш о том крају и тим људима. Не пише све у књигама. Ви нешто прочитате и онда мислите да боље то знате од људи из тога краја. Има једна вулгарна изрека ''није исто ј..... и гледати''. ''Познаваоци'' прилика на овим просторима ми не одговорише:с које стране Врбаса се налази Карановац, ко је Илија Малић, гдје су Биочани и гдје је Карач?
U redu.Ako mislis daje nesto nelogicno ti lepo napisi:"Smatram da taj i taj dokument nije dobar iz tih i tih razloga.U kraju gde zivim dogadji su bili takvi i takvi po pricanju tih ljudi ". Tako sagovorniku dajes jasan pregled svojih misli argumenta izvore i moze da ti postavi kontrapitanje radi razrade pokernute diskusije i dolazenja do razmene misljenja.
lav ::
Ствар је у томе да неки неће да признају да су се партизани борили на првом мјесту за власт, без обзира на жртве. Иначе како другачије објаснити њихове походе на средњу Босну, Мањачу, Озрен и друга подручија гдје је народ подржавао четнике?
Borili su se i protiv okupatora i i za osvajanje vlasti KPJ .Od 12 000 komunista predratnih 9000 je poginulo u ratu .Ne treba zaboravti da su komunisti isli medju prvima sa svojim borcima.NPr Jovo Kapicic je bio 17 Borac koji je presao Neretvu kao komesar medju prvim redovima ...U odlucujucem jurisu na Balinovac od kojeg je zavisio proboj na Sutjseci svi stabovi bataljona Prve Proleterske(komandanti i politicki komesari) stali su u prvi streljacki red za juris.
Gde su generali Miloje MIlojevic koje izgubio oko u napadu na Kupres general Danilo Janukovic takodje oko na Sutjesci..itd...
Bilo je lutanja i struja oko karaktera vojske i njenih ciljeva.Pobedila je ona koje je bila za borbu svih slojeva i svih naroda protiv okupatora...
90 % clanova na kraju rata postalo je posle ulaska u partizane.
Evi ti Herta Has kako je dozivela bombardovanje Beograda na Hrt1 i stresu od kojeg je dobila pramen sede kose koji je primetio Tito dok su lezali.Ona licno prica- Herta Has Titova supruga nema razloga da sada "glumi" patrotizam u danasnjoj Hrvatskoj:
14 :12 min.: http://www.youtube.com/watch?v=4oJWlAtyRZg&feature=related
Evo moj djed je bio predratni komunista i odbio je boracku penziju jer se nije bori za svoju zemlju zbog penzije vec iz patriotskih osecanja kad je video da neki koji se nisu opepelili po raznim vezama i vezicama(npr za sivenje carapa partizanima) su dobijali boracke penzije.
lav ::
Ево пар реченица и о ослобађању Јасеновца. 7.Банијска дивизија је супротно свој логици герилског рата извршила повлачење пред непријатељем (4.офанзива) и стигла до Сутјеске. Па у битци на Сутјесци (5.Офанзива) је учествовало ако се не варам 15.000 партизана. Па да су са им снагама напали Јасеновац?
Po koju cenu brate.Od 4000 boraca 700 se vratilo na Baniju posle 6 meseci ogorcenih borbi iskljucivo sa Nemcima.
Posle ofanzive trebalo je odmoriti jedinice i popuniti.Tito je rasformio Operativnu grupu i razvio na cetiri strane da se spreme za kapitulaciju Italije i dizanja jos veceg ustanka ustanka...
|